Straipsniai » Atsipalaidavimui » Dvidešimt didžiausias pajamas uždirbusių pasaulio futbolo klubų

Remiantis jau dvidešimt trečią kartą skelbiamu verslo konsultacijų bendrovės Deloitte Futbolo pinigų lygos tyrimu, kurio tikslas yra reitinguoti daugiausiai uždirbančius pasaulio futbolo klubus
Autorius: traders.lt, Parašyta: 2020-01-18 02:43.
URL: https://www.traders.lt/page.php?id=30274


Be jokios abejonės populiariausia sporto šaka Europoje bei pasaulyje ir toliau išlieka futbolas. Kadangi Europoje žaidžia patys geriausi futbolininkai bei šiame žemyne įsikūrę patys stipriausi ir žinomiausi pasaulyje futbolo klubai, kurių daugelis gyvuoja daugiau nei šimtą metų, tad neverta stebėtis, jog tarp dvidešimties didžiausias pajamas praėjusiame sezone uždirbusių pasaulio futbolo klubų, ir toliau visi yra būtent iš Europos. Jų pajamos nuosekliai auga bei vėl fiksuojami nauji rekordai.

Remiantis jau dvidešimt trečią kartą skelbiamu verslo konsultacijų bendrovės Deloitte Futbolo pinigų lygos tyrimu, kurio tikslas yra reitinguoti daugiausiai uždirbančius pasaulio futbolo klubus, dvidešimties daugiausiai uždirbančių klubų pajamos praėjusį sezoną, lyginant su ankstesnių metų rezultatais,  paaugo vienuolika procentų, arba beveik dvigubai sparčiau nei ankstesnį sezoną ir tuo pačiu viršijo naują devynių milijardų eurų lygį, t.y. ūgtelėjo iki 9,3 milijardo eurų, kas yra naujas absoliučiai rekordinis lygis.

Tai antri metai iš eilės kai du klubai iš Ispanijos yra pirmosiose pozicijose, tiesa, jie jomis apsikeitė, t.y. Real Madrid CF nukrito į antrą vietą. Gaudama rekordines 841 milijono eurų pajamas, Barcelona pirmą kartą pasiekė Pinigų lygos reitingo viršūnę ir tampo pirmuoju futbolo klubu, įveikusiu 800 milijonų eurų barjerą. Manchester United ir Bayern Miunchen išlieka atitinkamai trečioje ir ketvirtoje pozicijose reitinge, o Paris Saint-Germain pateko į penketuką Manchester City sąskaita, kuris nukrito į šeštąją vietą. Iš pačio pirmojo dvidešimtuko pagal per praėjusį sezoną uždirbtas pajamas iškrito AC Milan ir Newcastle United FC, o šiuos futbolo klubus pakeitė Olympique Lyonnais FC bei SSC Napoli.

Per praėjusį sezoną dvidešimt daugiausiai pajamų uždirbusių pasaulio futbolo klubų didžiąją dalį jų sugeneravo iš savo rungtynių transliacijų pardavimo bei ši dalis per metus kiek ūgtelėjo, t.y. šįkart nuo 43 iki 44 procentų, o bendras pajamų prieaugis iš šios srities sudarė šešiolika procentų, kai komercinio tipo pajamų dalis nepakito ir siekė 40 procentų (per metus pajamos šioje srityje paaugo devyniais procentais), o taip vadinamų rungtynių dienos pajamų dalis smuktelėjo nuo 17 iki 16 procentų (bendras šios srities pajamų prieaugis keturi procentai).

Pirmajame dvidešimtuke tėra penkių valstybių klubai: net aštuoni iš Anglijos (Manchester United FC, Manchester City FC, Liverpool FC, London Tottenham Hotspur FC, London Chelsea FC, London Arsenal FC, Liverpool Everton FC bei London West Ham United FC, kai ankstesnį sezoną jų buvo devyni), keturi iš Italijos (Turin Juventus FC, FC Internazionale Milan, AS Roma bei SSC Napoli kai prieš tai irgi buvo keturi), trys iš Ispanijos (Real Madrid CF, FC Barcelona ir Atletico de Madrid FC, t.y. tiek pat kiek prieš metus), trys iš Vokietijos (FC Bayern Munich, Borussia Dortmund FC ir FC Gelsenkirchen Schalke 04, irgi tiek pat kiek ankstesnį sezoną) bei du iš Prancūzijos (Paris Saint-Germain FC bei Olympique Lyonnais FC, kai praėjusiais metais buvo vienas).

20 pasaulio futbolo klubų, kurie 2018 - 19 metų sezone uždirbo didžiausias pajamas sąrašas (reitingas sudarytas remiantis Deloitte surinkta ir pakoreguota informacija, t.y. šis reitingas atspindi pasaulio futbolo klubų pajamas iš tiesioginės veiklos. Futbolo klubų pajamos yra suskirstytos į tris kategorijas: rungtynių dienos (įskaitant bilietų ir verslo svetingumo pardavimus), transliacijų (įskaitant paskirstymą iš dalyvavimo vidaus lygose, taurėse ir Europos klubų varžybose) ir komerciniai šaltiniai (pvz. rėmimas, prekyba, stadiono turai ir kitos komercinės operacijos)):


1. (2.) FC Barcelona

Šio super futbolo klubo pajamos per praėjusį sezoną pasistiebė beveik dvidešimt dviem procentais iki naujo rekordinio 840,8 mln. eurų lygio, kai per ankstesnį sezoną jos paaugo tik šešiais procentais. Per paskutinius penkis sezonus pajamos palypėjo į viršų net beveik penkiasdešimt procentų. FC Barcelona tapo tik trečiuoju klubu, kuris užėmė pirmąją Deloitte Futbolo pinigų lygos reitingo poziciją. Praėjusiame sezone vėl buvo nugalėta vietiniame Ispanijos čempionate, tačiau apmaudžiai pralaimėta UEFA Čempionų lygos pusfinalyje.

Tiek šio klubo komercinės, tiek rungtynių dienos pajamos per praėjusį sezoną buvo pačios didžiausios tarp visų futbolo komandų. Komercinės pajamos šįkart paaugo beveik penktadaliu iki 384 mln. eurų, kas tuo pačiu sudarė net keturiasdešimt šešis procentus visų klubo pajamų. Rungtynių transliacijos pajamos padidėjo 34 procentais iki 298.1 mln. eurų (35 procentai visų pajamų), nes klubas pasinaudojo nauju ir pelningesniu UEFA transliavimo susitarimu, kuris įsigaliojo nuo 2018/19 metų sezono. Patekimas į UEFA Čempionų lygos pusfinalį, palyginti su praėjusio sezono ketvirtfinaliu, taip pat kilstelėjo šio tipo pajamas. Tuo tarpu FC Barcelona rungtynių dienos pajamos, dėl didesnio skaičiaus varžybų, pasistiebė per metus apie dešimt procentų iki 159.2 milijono eurų ir sudarė devyniolika procentų visų pajamų vertės.

Pagal gerbėjų skaičių socialiniuose tinkluose (Facebook, Twitter ir Instagram) bei YouTube FC Barcelona užima antrą vietą, t.y. bendrai yra 225,2 milijonai sekėjų, ir jų skaičius per metus pakilo virš penkiolikos procentų.

2. (1.) Real Madrid CF

Real Madrid CF pajamos per praėjusį sezoną, kuris iš ties buvo nesėkmingas, nes neiškovota nei vienos taurės, po prieš tai buvusių trijų iš eilės pergalių Čempionų lygoje, paaugo tik apie vieną procentą, kai per ankstesnį - 11,5 procento, o bendrai per paskutinius penkis metus jos padidėjo virš trisdešimt vieno procento iki 757 milijonų eurų.

Didžioji dalis pajamų, t.y. 47 procentai, buvo sugeneruoti iš komercinės veiklos, o šios srities pajamos nežymiai smuktelėjo iki 354.6 mln. eurų. Kiek daugiau nei trečdalis visų klubo pajamų per praėjusį sezoną buvo gauna iš savo rungtynių transliacijų pardavimo, o šio tipo pajamos pakilo apie tris procentus iki 257.9 mln. eurų. Mažiausia dalis pajamų, t.y. devyniolika procentų, sugeneruota iš rungtynių dienos srities, kur pajamos nepaisant mažesnio varžybų skaičiaus pasistiebė nuo 143 iki 145 milijonų eurų.

Šis klubas turi 232 mln. gerbėjų arba daugiausiai bendrai visose keturiose svetainėse tarp visų futbolo komandų pasaulyje. Jų skaičius per metus pakilo 11,7 procento.

3. (3.) Manchester United FC

Per praėjusį sezoną šio garsaus futbolo klubo pajamos, po prieš tai du metus iš eilės buvusio kritimo, pasistiebė apie septynis procentus iki 712 milijonų eurų, nes jis sugrįžo atgal į UEFA Čempionų lygos varžybas, kur nukeliavo iki ketvirtfinalio, tačiau egzistuoja rizika, kad po to, kai Manchester United FC šį sezoną vėl nedalyvauja Čempionų lygos turnyre, šis klubas gali prarasti esamą poziciją reitinge ir tuo pačiu jo pajamos jau gali tapti ne pačios didžiausios tarp Anglijos futbolo komandų. Bendrai per paskutinius penkis sezonus pajamos paaugo 36,9 procento.

Daugiausia, t.y. keturiasdešimt penkis procentus visų pajamų klubas sugeneravo iš komercinės veiklos, kur šio tipo pajamos per sezoną nežymiai ūgtelėjo iki 317.2 mln. eurų. Rungtynių transliacijų pajamos, dėl sugrįžimo į Čempionų lygą, pakilo virš devyniolikos procentų iki 273.7 mln. eurų (38 procentai visų pajamų), o štai rungtynių dienos pajamos faktiškai nepakito ir siekė 120.6 mln. eurų.

Pagal gerbėjų skaičių socialiniuose tinkluose (Facebook, Twitter ir Instagram) ir YouTube ši komanda iš Anglijos šiuo metu užima trečią vietą bei nusileidžia tik dviem futbolo milžinams iš Ispanijos. Bendras gerbėjų skaičius minėtuose svetainėse šiuo metu siekia 129,6 milijono žmonių. Per metus šis rodiklis pakilo 10,6 procento.

4. (4.) FC Bayern Munich

FC Bayern Munich eilinį kartą triumfavo Vokietijos futbolo čempionate, be to, iškovojo šalies taurę, o jo pajamos per praėjusį pasistiebė apie penkis procentus, kai per paskutinius penkerius metus pakilo beveik keturiasdešimt procentų iki 660 milijonų eurų. Jis ketvirtus metus iš eilės šiame reitinge užėmė tą pačią ketvirtą vietą.

Per praėjusį sezoną daugiausiai pajamų, t.y. 54 procentai, vėl buvo sugeneruota iš komercinės veiklos, kur jos šįkart paaugo vos virš dviejų procentų iki 356.5 mln. eurų. Beveik trečdalį pajamų klubas uždirbo iš savo rungtynių transliacijų pardavimo, o šio tipo pajamos pakilo per sezoną beveik penktadaliu iki 211.2 mln. eurų, bet štai rungtynių dienos pajamos, dėl mažesnio varžybų skaičiaus, t.y. ankstyvo pasitraukimo iš Čempionų lygos, krito apie dvyliką milijonų eurų iki 92.4 mln. eurų.
 
Keturiose socialiniuose tinklapiuose šis klubas bendrai turi 75,7 mln. gerbėjų, arba gerokai mažiau nei prieš tai minėti klubai. Per metus jų skaičius pakilo apie dešimt procentų.

5. (6.) Paris Saint-Germain FC

Paris Saint-Germain FC - tai didžiausias pajamas generuojantis klubas iš Prancūzijos, kuris šiame reitinge per praėjusį sezoną vėl pakilo dar viena vieta į viršų. Jis vėl nugalėjo vietiniame čempionate, tačiau pasirodymas UEFA Čempionų lygoje ir vėl buvo ne tas, kurio tikėjosi gerbėjai ir vadovybė. Pajamos per sezoną pasistiebė virš septyniolikos procentų (per ankstesnius metus - virš vienuolikos procentų) iki 636 mln. eurų. Per paskutinius penkerius metus komandos pajamos ūgtelėjo beveik trečdaliu.

Šis klubas daugiausiai pajamų (57 procentus) praėjusį sezoną sugeneravo iš komercinės veiklos, t.y. 363.4 mln. eurų, o jos per metus paaugo šešiolika procentų. Ketvirtadalis pajamų šįkart uždirbta iš savo rungtynių transliacijų pardavimo, o šio tipo pajamos pasistiebė 22,7 procento iki 156.6 mln. eurų, na o likusi pajamų dalis - tai rungtynių dienos sritis, kur jos paaugo per metus penkiolika milijonų eurų iki 115.9 mln. eurų.

Dabar klubas turi 75,8 milijono gerbėjų socialiniuose tinkluose, na o jų skaičius per metus pakilo net kiek daugiau nei ketvirtadaliu.

6. (5.) Manchester City FC

Pačios pajamos 2018 - 19 metų sezone, kuriame vėl nugalėta Premier lygoje, be to, iškovotos dvi Anglijos taurės, kas yra sėkmingiausias sezonas klubo istorijoje, kaip ir ankstesnį sezoną paaugo apie aštuonis procentus iki 611 mln. eurų. Per paskutinius penkis sezonus šios komandos iš Anglijos pajamos pakilo trisdešimt dviem procentais. 

Manchester City FC per sezoną daugiausiai pajamų sugeneravo iš rungtynių transliacijų pardavimo, t.y. keturiasdešimt septynis procentus, o šio tipo pajamos ūgtelėto šįkart penktadaliu iki 287.2 mln. eurų. Tuo tarpu komercinės pajamos smuktelėjo penkiais milijonais eurų iki 261 mln. eurų (43 procentai visų pajamų), tačiau sutartys su naujais rėmėjais šį sezoną turėtų jas kilstelti, o štai rungtynių dienos srities pajamos krito dviem milijonais eurų iki 62.4 mln. eurų, kas sudarė tik dešimt procentų visų pajamų.

Bendrai socialiniuose tinkluose jis turi 65,2 mln. gerbėjų, kurių skaičius per metus paaugo 22,8 procento.

7. (7.) Liverpool FC

Liverpool FC antrus metus iš eilės pateko į UEFA Čempionų lygos finalą ir šįkart jame triumfavo. Klubo pajamos pakilo apie aštuoniolika procentų, arba kiek mažiau nei ankstesnį sezoną, iki rekordinių 605 mln. eurų. Per paskutinius penkerius metus pajamos pašoko net beveik penkiasdešimt penkiais procentais.

Net keturiasdešimt devyni procentai visų pajamų sugeneruota buvo iš rungtynių transliacijų, o šio tipo pajamos per sezoną paaugo virš devyniolikos procentų iki 299.3 mln. eurų ir buvo pačios didžiausios tarp visų futbolo klubų. Komercinės pajamos padidėjo dar labiau, t.y. beveik ketvirtadaliu iki 210.9 mln. eurų bei sudarė kiek daugiau nei trečdalį visų klubo pajamų. Tuo tarpu rungtynių dienos pajamos per metus pakilo trimis milijonais eurų iki 94.5 milijono eurų.

Facebook, Twitter, Instagram bei YouTube tinklapiuose šis klubas bendrai turi 75,8 mln. gerbėjų, o jų skaičius per metus pašoko net 38,2 procento.

8. (10.) London Tottenham Hotspur FC

Tuo tarpu šios Anglijos atstovės, kuri pateko į UEFA Čempionų lygos finalą, pajamos per sezoną ūgtelėjo beveik šimtu milijonų eurų arba 21,7 procento, o per paskutinius penkerius metus pašoko kiek daugiau nei du kartus iki 521 milijono eurų. Per sezoną klubas reitinge palypėjo dviem pozicijomis iki aštuntos vietos, kuri yra aukščiausia per visą istoriją, be to, jo pajamos tarp Londono futbolo komandų šiuo metu yra pačios didžiausios.

Daugiau nei pusę visų pajamų London Tottenham Hotspur FC sugeneravo iš rungtynių transliacijų, kas tiesiogiai susiję su sėkmingu pasirodymu Čempionų lygos turnyre, o šio tipo pajamos paaugo dvidešimt dviem procentais iki 276.7 mln. eurų. Klubo komercinio tipo pajamos pašoko dar labiau, t.y. beveik trisdešimt procentų iki 151.9 mln. eurų, kas sudarė dvidešimt devynis procentus visų pajamų, o štai rungtynių dienos pajamos paaugo aštuoniais milijonais eurų iki 92.5 mln. eurų.

Ši komanda šiuo metu turi 25,6 milijono gerbėjų socialiniuose tinklapiuose, na o jų dalis per metus pakilo net 51,5 procento.

9. (8.) London Chelsea FC

Šio klubo iš Londono pajamos per sezoną pakilo tik virš vieno procento iki 513 milijono eurų, tad nenuostabu, kad reitinge pagal pajamas jis smuktelėjo viena pozicija žemyn. Bendrai per paskutinius penkerius metus šio klubo pajamos ūgtelėjo virš dvidešimt dviejų procentų. Praėjusį sezoną London Chelsea FC triumfavo antrame pagal reikšmę Senojo žemyno turnyre ir į viršų kėlė Europos lygos taurę.

Daugiausiai pajamų (44 procentai) šis klubas uždirbo iš savo rungtynių transliacijų pardavimo, tačiau šio tipo pajamos smuktelėjo keturiais milijonais eurų iki 227.1 mln. eurų, bet šiais metais turėtų vėl paaugti, dėl sugrįžimo į UEFA Čempionų lygos turnyrą. Komercinės pajamos šįkart paaugo apie dešimt procentų iki 210.4 mln. eurų, kas sudarė keturiasdešimt vieną procentą visų pajamų. Rungtynių dienos pajamos smuko apie septynis milijonus eurų iki 75.6 mln. eurų ir sudarė penkiolika procentų visų pajamų.

Minimas klubas iš Anglijos keturiose populiariausiose socialiniuose tinkluose šiuo metu turi iš viso 83,8 mln. gerbėjų, kurių per metus padaugėjo 12,6 procento.

10. (11.) Turin Juventus FC

Šio klubo pajamos, kurios yra didžiausios tarp Italijos futbolo komandų, per praėjusį sezoną ūgtelėjo 16,5 procento iki 460 milijonų eurų. Per paskutinius penkerius sezonus jos pasistiebė į viršų keturiasdešimt dviem procentais. Turin Juventus FC vėl eilinį kart triumfavo šalies nacionaliniame čempionate.

Per praėjusį sezoną pasistiebė visų trijų sričių Juventus pajamos, o labiausiai komercinės, kurios paaugo trisdešimt procentų iki 185.6 mln. eurų ir sudarė keturiasdešimt vieną procentą visų klubo pajamų. Tačiau vis dėl to daugiausiai pajamų buvo sugeneruota iš rungtynių transliacijų pardavimo, t.y. keturiasdešimt penki procentai, o jos paaugo apie devynis milijonus eurų iki 208.5 mln. eurų. Rungtynių dienos pajamos išliko mažiausios, bet per metus pasistiebė beveik trisdešimt procentų.

Dabar šis futbolo klubas iš Italijos turi 85,8 milijono gerbėjų  Facebook, Twitter, Instagram bei YouTube tinklapiuose. Jų dalis per metus pakilo net trisdešimt šešiais procentais, kas be jokios abejonės susiję su Cristiano Ronaldo atvykimu į šią komandą.

11. (9.) London Arsenal FC

London Arsenal FC pajamos, po to kai ankstesnį sezoną krito virš dešimt procentų, šįkart paaugo apie du procentus, tačiau nepaisant prieaugio, šis klubas iškrito iš pirmojo reitingo dešimtuko pagal gautas pajamas, t.y. atsidūrė vienuoliktoje pozicijoje, kuri yra žemiausia nuo pat 2000/01 metų sezono. Per paskutinius penkis sezonus jos pasistiebė vos virš dviejų procentų iki 446 milijonų eurų.

Arsenal absoliučiai daugiausiai pajamų (47 procentus) sugeneravo iš rungtynių transliacijų, o šio tipo pajamos per metus paaugo tik apie keturis milijonus eurų iki 210.6 mln. eurų. Dvidešimt aštuoni procentai visų pajamų buvo gauta iš komercinės veiklos, bet šios pajamos paaugo tik penkiais milijonais eurų iki 125.8 mln. eurų, o štai rungtynių dienos pajamos smuko apie tris milijonus eurų ir sudarė ketvirtadalį visų pajamų. 

Socialiniuose tinklapiuose šis klubas bendrai turi 71,3 mln. gerbėjų, o jų skaičius per metus pakilo virš dešimt procentų.

12. (12.) Borussia Dortmund

Šio Vokietijos klubo pajamos per metus pasistiebė apie šešiasdešimt milijonų eurų arba devyniolika procentų iki 377 mln. eurų. Bendrai per paskutinius penkis sezonus klubo pajamos padidėjo kiek daugiau nei trečdaliu.

Daugiausiai, t.y. keturiasdešimt keturi procentai visų pajamų buvo sugeneruota iš rungtynių transliacijų pardavimo, o pajamos paaugo beveik trisdešimt septyniais procentais iki 167.3 mln. eurų. Komercinės pajamos ūgtelėjo apie devynis procentus iki 150.2 mln. eurų, kas sudarė keturiasdešimt procentų visų pajamų vertės. Rungtynių dienos pajamos, kurios išliko kukliausios, per metus paaugo apie tris milijonus eurų iki beveik šešiasdešimties milijonų eurų. 

Borussia Dortmund šiuo metu socialiniuose tinkluose turi dvidešimt aštuonis milijonus gerbėjų, ir jų kiekis per metus paaugo dvylika procentų.

13. (13.) Atletico de Madrid FC

Ispanijos La Lygoje Atletico de Madrid FC klubas užėmė antrą vietą, o Deloitte Futbolo pinigų lygos reitinge ketvirtus metus iš eilės išliko tryliktoje pozicijoje. Per paskutinius penkis sezonus klubo pajamos pašoko kiek daugiau nei du kartus iki 368 milijonų eurų, o vien praėjusį sezoną - kiek daugiau nei penktadaliu.

Net penkiasdešimt septyni procentai visų pajamų uždirbta iš rungtynių transliacijų pardavimo, o šio tipo pajamos per sezoną paaugo net beveik trečdaliu iki 209.4 mln. eurų. Komercinio tipo pajamos šįkart pasistiebė virš dvylikos procentų iki 99.6 mln. eurų (27 procentai visų pajamų), rungtynių dienos pajamos pakilo apie du milijonus eurų ir sudarė šešiolika procentų visų klubo pajamų.

Facebook, Twitter, Instagram bei YouTube svetainėse klubas bendrai turi 27,2 mln. sekėjų, o jų skaičius per metus pakilo apie keturiolika procentų.

14. (14.) FC Internazionale Milan

Antrasis klubas šiame reitinge iš Italijos yra FC Internazionale Milan. Bendrai per paskutinius penkerius metus šios komandos pajamos pašoko net 2,2 karto, o per praėjusį sezoną ūgtelėjo apie trisdešimt procentų iki 365 milijonų eurų, kas tiesiogiai susiję su sugrįžimu į UEFA Čempionų lygą.

Daugiausiai pajamų ši komanda uždirba iš rungtynių transliacijų (44 procentai visų pajamų) ir komercijos arba reklamos (42 procentai). Šio tipo pajamos per sezoną pakilo atitinkamai 62,2 procento iki 159.2 mln. eurų bei apie penkis procentus iki 154.5 mln. eurų. Rungtynių dienos pajamos siekė tik 50.9 mln. eurų, bet per metus pašoko net 45,7 procento. 

Populiariausiose socialinėse svetainėse šis klubas bendrai turi 26,7 mln. gerbėjų, o jų skaičius per metus pašoko net 74,5 procento.

15. (16.) FC Gelsenkirchen Schalke 04

FC Gelsenkirchen Schalke 04 pajamos per praėjusį sezoną pasistiebė beveik trečdaliu iki 325 mln. eurų. Per penkerius pastaruosius metus komandos pajamos šoktelėjo 47,7 procento. 

Penkiasdešimt procentų visų pajamų sugeneruota iš rungtynių transliacijų pardavimo, o šio tipo pajamos dėl dalyvavimo Čempionų lygos turnyre pašoko net beveik septyniasdešimt septyniais procentais iki 161.1 milijono eurų. Komercinio tipo pajamos, kurios sudarė kiek daugiau nei trečdalį visų pajamų, per metus pakilo apie keturis milijonus eurų iki 110.1 mln. eurų. Tuo tarpu rungtynių dienos pajamos šįkart padidėjo apie penkiolika procentų iki 53.6 milijono eurų. 

Klubas iš Vokietijos dabar socialiniuose tinkluose turi 4,5 milijono gerbėjų, arba bene mažiausiai tarp visų aptariamų futbolo klubų. Jų dalis per metus padidėjo virš septynių procentų.

16. (15.) AS Roma

AS Roma - tai dar vienas futbolo klubas iš Italijos, kuris pateko į šį reitingą, tiesa, per metus smuktelėjo iš penkioliktos į šešioliktą vietą. Bendrai per paskutinius penkis sezonus šios komandos pajamos pakilo 29,1 procento, tačiau per praėjusį sezoną susitraukė apie aštuonis procentus, arba labiausiai tarp pirmų dvidešimties klubų, iki 231 milijono eurų.
 
Daugiausiai, t.y. net šešiasdešimt du procentai visų pajamų per praėjusį sezoną uždirbta už rungtynių transliacijų pardavimo, tačiau dėl prastesnio pasirodymo UEFA Čempionų lygos turnyre, šio tipo pajamos susitraukė virš trylikos procentų iki 144.5 milijono eurų. Beveik ketvirtadalį visų pajamų sudarė pajamos iš reklamos, kur jos paaugo apie penkiolika procentų iki 54.7 milijono eurų, o štai rungtynių dienos pajamos (keturiolika procentų visų pajamų) krito apie tris procentus iki 31.8 mln. eurų. 

AS Roma klubas bendrai Facebook, Twitter, Instagram bei YouTube tinklapiuose turi 14,8 milijono sekėjų. Jų per metus padaugėjo virš vienuolikos procentų.

17. Olympique Lyonnais FC

Olympique Lyonnais FC, kuris Prancūzijos čempionate užėmė trečią vietą, pajamos per metus paaugo net beveik trisdešimt penkiais procentais, o štai per paskutinius penkis sezonus pašoko net 2,3 karto iki 221 milijono eurų. Į šio reitingo pirmąjį dvidešimtuką ši komanda grįžo po šešerių metų pertraukos.

Sugrįžimas į Čempionų lygos turnyrą lėmė tai, kad pajamos iš rungtynių transliacijų per sezoną pašoko net beveik dvigubai iki 122 milijonų eurų, kas sudarė penkiasdešimt penkis procentus visų pajamų. Tuo tarpu komercinės pajamos smuko penkiais milijonais eurų iki penkiasdešimt septynių milijonų eurų, kas sudarė dvidešimt šešis procentus visų pajamų. Rungtynių dienos pajamos (devyniolika procentų visų pajamų) per metus pakilo apie keturiolika procentų iki 41.8 mln. eurų.
 
Šis futbolo klubas iš Prancūzijos populiariausiose socialiniuose svetainėse turi 6,7 milijono gerbėjų.

18. (20.) London West Ham United FC

Per paskutinius penkerius metus šio klubo iš Londono pajamos ūgtelėjo kiek daugiau nei trečdaliu, o per praėjusius metus pasistiebė virš devynių procentų iki 216 milijonų eurų.

Nors London West Ham United FC praėjusį sezoną nedalyvavo jokiame UEFA turnyre, jis sugebėjo išlikti tarp dvidešimties didžiausias pajamas uždirbusių futbolo komandų ir netgi per metus šiame reitinge pakilo dviem pozicijomis. Net šešiasdešimt septyni procentai visų pajamų gauta iš rungtynių transliacijų pardavimo, o šio tipo pajamos paaugo virš aštuonių procentų iki 144.5 mln. eurų. Komercinės pajamos pakilo apie penkis milijonus eurų iki 41.1 milijono eurų (devyniolika procentų visų pajamų), o štai rungtynių dienos pajamos ūgtelėjo apie vienuolika procentų iki 30.8 mln. eurų. 

London West Ham United FC lankomiausiose socialiniuose tinkluose šiuo metu turi penkis milijonus gerbėjų, arba 13,6 procento daugiau nei prieš metus.

19. (17.) Liverpool Everton FC

Dar vieną komanda iš Premier lygos, kurios pajamos per praėjusį sezoną faktiškai nepakito ir siekė 213 milijonų eurų, o per paskutinius penkerius metus pakilo 29,1 procento.

Liverpool Everton FC - tai labiausiai nuo savo rungtynių transliacijų priklausantis klubas, nes net septyniasdešimt vienas procentas visų pajamų gauta iš šios srities, o jos, dėl nedalyvavimo UEFA turnyruose krito apie aštuonis milijonus eurų iki 151.7 milijono eurų, o štai komercinio tipo pajamos per metus ūgtelėjo beveik trečdaliu iki 44.7 milijono eurų bei sudarė dvidešimt vieną procentą visų pajamų. Rungtynių dienos pajamos šįkart krito 10,5 procento iki 16.6 milijono eurų, kas sudarė vos aštuonis procentus visų pajamų. 

Šiuo metu Facebook, Twitter, Instagram ir YouTube tinklapiuose klubas turi 6,9 mln. sekėjų. Per metus jų padaugėjo 23,2 procento.

20. SSC Napoli

SSC Napoli pajamos per paskutinius penkis metus ūgtelėjo beveik dviem trečdaliais iki 207 milijonų eurų, o vien per praėjusį sezoną palypėjo į viršų virš trylikos procentų. Italijos A serija lygoje klubas užėmė antrą vietą.

Septyniasdešimt procentų visų pajamų buvo sugeneruota iš rungtynių transliacijų pardavimo, o pačios šio tipo pajamos pasistiebė apie devyniolika procentų iki 145.1 milijono eurų. Pajamos iš reklamos (dvidešimt du procentai visų pajamų) per sezoną pakilo apie dešimt procentų iki 46.4 milijono eurų, o štai rungtynių dienos pajamos krito trimis milijonais eurų iki 15.9 milijono eurų (aštuoni procentai visų pajamų).

Šis futbolo klubas iš Italijos lankomiausiose socialiniuose tinklapiuose turi šiuo metu 8,2 milijono sekėjų.


Parengta remiantis Deloitte informacija