Straipsniai » Verslas » Verslo ABC: Kaip atlikti jūsų verslo konkurentų žvalgybą?

Kaip būdamas verslininku galite rinkti žvalgybinę informaciją apie savo verslo konkurentus, kad galėtumėte išlaikyti ar išplėsti savo rinkos dalį?
Autorius: traders.lt, Parašyta: 2019-06-22 00:31.
URL: https://www.traders.lt/page.php?id=29365


Vienas iš greičiausių būdų susikurti kliūčių, problemų versle - tai konkurentų ignoravimas. Nors esate užimti, jų nepaisydami galite prarasti savo rinkos dalį. Jei nežinote apie savo konkurentus, negalite priimti protingų sprendimų, kurie leistų išlaikyti turimus klientus ar pritraukti naujų.

Kaip būdamas verslininku galite rinkti žvalgybinę informaciją apie savo verslo konkurentus, kad galėtumėte išlaikyti ar išplėsti savo rinkos dalį? Štai šeši būdai:


1. Atkreipkite dėmesį į jų komunikaciją ir reklamą

Žinoma, jūs skaitote vietinius laikraščius, stebite naujienas, klausotės radijo, žiūrite televizorių ir praleidžiate laiką naršydami internete bei ieškodami informacijos apie savo veiklos sritį. Jūsų konkurentų skelbimai, komunikacija gali jums papasakoti apie konkrečią auditoriją, į kurią jie bando taikyti, ir kokie yra konkretūs produktai ar paslaugos, kuriuos jie bando reklamuoti. Tai iš tikrųjų naudinga informacija, kai planuojate savo komunikacijos ar reklamos kampanijas.

Konkurentų pranešimų, reklamos stebėjimas yra idealus būdas palyginti kainas ir sužinoti apie jų išpardavimus bei akcijas. Kuo daugiau seksite savo konkurentų reklaminę veiklą, tuo lengviau pastebėsite jų rinkodaros trūkumus ir sukursite savo reklamos kampanijas, kurios bus efektyvesnės pristatant pirkėjams jūsų produktus ar paslaugas.

2. Reguliariai apsilankykite

Geriausia konkurencinė žvalgyba yra reguliarus apsilankymas. Taigi, jei jūsų konkurentai turi parduotuves, atlikite reguliarius apsilankymus. Tai yra puikus būdas nuolat žinoti kokie produktai ar paslaugos yra reklamuojamos, patikrinti kainas ir netgi gauti idėjų.

Ar jūsų konkurentas turi internetinį tinklapį? Jei taip, reguliariai lankykitės jų svetainėse ir perskaitykite jų tinklaraščius. Tinklalapiai gali būti ypač turtingi informacijos, suteikiančios daugiau minčių apie jūsų konkurentų planus, rinkodaros strategiją ir net įmonės darbuotojus, prasme nei galėtumėte sužinoti apsilankydami pačioje įmonėje.

Jei jūsų konkurentai naudojama socialinę žiniasklaidą, turite reguliariai tikrinti jų socialinės žiniasklaidos pranešimus ir žinutes. Nereikia to atlikti rankiniu būdu, nes galite automatizuoti procesą naudodami programą Social-searcher, kuri parodys jums pasirinktos bendrovės visas žinutes ir pranešimus Facebook, Twitter, YouTube ir kitose socialiniuose tinklapiuose. Norėdami sužinoti apie jų populiarumą ir pokyčius šioje srityje sekite pamėgimų skaičių Facebook tinklapyje ir sekėjų skaičių Twitter.

3. Paklauskite savo verslo kolegų

Kitą kartą, kai būsite su savo tinklo grupe arba bendrausite su kai kuriais verslo kolegomis, paklauskite jų individualiai, ką jie žino apie jūsų konkurentus remdamiesi jų pavadinimais. Galite pasakyti, pavyzdžiui, „Ar girdėjote apie A kompaniją ir jų verslą?" Arba jei žinote, kad asmuo žino, kad verslas egzistuoja, galėtumėte pasakyti: „Ar girdėjai pastaruoju metu ką nors apie A kompaniją?" Tokiu būdu galite iš anksto sužinoti apie savo konkurentų planus, pavyzdžiui, artėjančius išpardavimus, personalo pasikeitimus ar net norą parduoti verslą.

4. Paklauskite jų pirkėjų / klientų

Tai nereiškia, kad jūs turite laukti pirkėjų prie konkurentų parduotuvės kai jie išeina. Tačiau kai kurie jų klientai / pirkėjai gali būti ir jūsų klientais / pirkėjais. Arba galite susidurti su savo konkurentų klientais / pirkėjais socialinėse situacijose.

Pakankamai paprasta paklausti, ar jis / ji kada nors susidūrė su jūsų konkurentais. Jei žmogus sako, kad jis turi tokios patirties, paklauskite, ką jis galvoja apie jam suteiktą klientų aptarnavimą ar darbą, kurį padarė jūsų konkurentai. Tai ką jums gali pasakyti jūsų konkurentų klientai, gali būti tai, kas padėtų jums pagerinti jūsų verslą ar suteiktų jums idėjų, kurias galėtumėte įgyvendinti.

Nebijokite pasigilinti, nes atminkite, kad ieškote informacijos, kurią galite naudoti. Jei kas nors sako: „Paslauga buvo puiki“, tai nieko nepasako, išskyrus tai, kad jam patiko. Įsigilinkite užduodami tokį klausimą: „Kas jums ypač patiko kalbant apie paslaugą?“, arba „Ką, jūsų manymu, jie padarė ypač gerai?“.

5. Būkite klientas

Buvimas tikru klientu yra geras būdas visuomet žinoti apie naujus produktus / paslaugas, kurias siūlo jūsų konkurentai ir sužinoti, kaip jie elgiasi su savo klientais. Jei esate kavinės savininkas, ir kažkur tolėliau yra kita kavinė, ar nebūtų prasminga nueiti ten ir patikrinti produktų, paslaugų kokybę (arba, jei norite būti atsargūs, galite nusiųsti draugą ar šeimos narį)?

Be to, kad galėsite palyginti tokius dalykus kaip kaina, produktai - paslaugos ir klientų aptarnavimas vietoje, jūs taip pat galite surinkti puikių patarimų, kaip kitas asmuo daro tai, kas galėtų pagerinti jūsų pačių veiklą.

6. Užsiregistruokite

Jūsų konkurentų verslas gali pasiūlyti klientams tam tikrą narystės ar klientų lojalumo programą. Narystė paprastai apima pranešimus apie pardavimus ar įvykius elektroniniu paštu. Nepraleiskite šios galimybės neatsilikti nuo to, ką jūsų konkurentas siūlo savo klientams. Taip pat užsiprenumeruokite savo konkurentų naujienlaiškius, jei tokie yra. Tai dar vienas labai paprastas būdas rinkti informaciją apie konkurentus.


Kai kalbama apie jūsų konkurentus, kuo daugiau žinosite apie tai, ką jie daro dabar ir ką jie ketina daryti ateityje, tuo geresnius priimsite sprendimus, kuriuos galėsite įgyvendinti savo versle. Rinkimas žvalgybinės informacijos apie konkurentus turi tapti vienu iš jūsų įprastų įpročių.


Parengta remiantis užsienio internetiniais tinklapiais


Dar daugiau informacijos, patarimų ir straipsnių verslo bei verslumo tematika rasite mūsų tinklapio straipsnių skiltyje Verslas bei nuspaudę šią aktyvuotą nuorodą.