
Autorius: JT Naujienos, Parašyta: 2008-01-02 09:50.
URL: https://www.traders.lt/page.php?id=1954
Vilniaus vertybinių popierių biržos indeksas „OMXV“ 2007 metais paaugo 4,38 proc. – daugiau nei dvigubai lėčiau nei 2006 metais, kuomet indekso augimas siekė 9,78 procento. Palyginimui 2003 metais „OMXV“ indeksas augo 105,8 procento.
Labiausiai praėjusiais metais brango trąšų gamintojos „Lifosa“ akcijos. Jos per metus pabrango 210 procentų. Akcijos kurso kilimas buvo adekvatus bendrovės veiklos rezultatams. "Lifosa" per devynis šių metų mėnesius uždirbo 140,995 mln. litų grynojo pelno – penkiskart daugiau nei pernai per tą patį laikotarpį, kuomet pelnas siekė 27,859 mln. litų. Labiausiai prie pelno augimo prisidėjo pagrindinės „Lifosos“ gaminamos produkcijos diamonio fosfato brangimas pasaulinėje rinkoje.
Antrąją vietą labiausiai brangusių akcijų tope užėmė farmacijos bendrovė „Sanitas“, kurios akcijos kaina per metus pabrango 120 procentų. „Sanitas“ praėjusiais metais sugebėjo išbristi iš skandalo, susijusio su Lenkijos gamykla „Jelfa“, ir uždirbti pelną. „Sanito“ sausio-lapkričio mėnesių pelnas siekė 31,691 mln. litų. Konsoliduoti „Sanito“ šių metų sausio-lapkričio mėnesių pardavimai siekė 310,794 mln. litų. Tuo pačiu laikotarpiu pernai jie sudarė 134,896 mln. litų.
Sunkūs praėjusieji metai buvo finansiniam sektoriui, kuris kaip ir visame pasaulyje, labiausiai nukentėjo nuo JAV antrinės būsto paskolų krizės. Nors Lietuvos bankai neturi jokių sąsajų su JAV būsto rinka, investuotojai metu gale pradėjo intensyviai mažinti bankinio sektoriaus akcijas savo portfeliuose. Tai labiausiai pajuto „Ūkio banko“ bei „Šiaulių banko“ akcijos, kurios per pastaruosius mėnesius atpigo apie 50 procentų. Per metus „Ūkio banko“ akcijos atpigo 6 proc., „Šiaulių banko“ – 11 proc., o „Snoro“ akcijų kursas sumažėjo 27 procentais.
Rinkos flagmanu vadinamos telekomunikacijų bendrovės „Teo LT“ akcijos per metus atpigo 15 procentų.
Sėkmingi 2007 metai buvo ir pieno sektoriaus bendrovėms. Praėjusiais metais pieno bei jo produktų kainos kilo visame pasaulyje. „Rokiškio sūrio“ akcijos kaina 2007 metais paaugo 43 proc., Pieno žvaigždžių“ – 9 proc., o „Vilkyškių pieninės‘ – 17 procento. Tiesa „Žemaitijos pieno“ akcijos per metus atpigo 10 procentų.