
Autorius: LHV bankas, Parašyta: 2013-11-11 16:48.
URL: https://www.traders.lt/page.php?id=17676
Viena „karščiausių“ šių metų bendrovių paskelbė naujausius ketvirtinius rezultatus. Taigi, ar dar turi erdvės kilti elektromobilių gamintojos akcijų kaina?
Tesla Motors (TSLA) buvo įkurta 2003 m., o bendrovės akcijomis Nasdaq biržoje buvo pradėta prekiauti 2010 m. Nuo pirmos prekybos dienos iki šiandien TSLA akcijų kaina išaugo apie 630%. Didžiausią akcijų kainos šoktelėjimą galėjome stebėti šiais metais, kai nuo metų pradžios Tesla rinkos kapitalizacija išaugo apie 300%.
Ketvirtiniai Tesla rezultatai
Žemiau esančiuose grafikuose matoma, jog Tesla Motors 2012 m. pabaigoje ženkliai šoktelėjo pardavimai po to, kai 2012 m. liepos mėn. buvo pradėta pristatyti pirmuosius Model S elektromobilius klientams. Be to, Model S buvo gerai įvertintas kritikų, pripažintas vienas saugiausių automobilių ir gavo daug apdovanojimų (Motor Trend 2013 metų automobilis).
Nepaisant didelio Model S pasisekimo, Tesla veikla vis dar yra nuostolinga. Tačiau matoma, jog investuotojai labai audringai reagavo į 2013 m. 1 ket. rezultatus, kai primą kartą įmonė sugebėjo uždirbti pelno. Tuo tarpu bendrovės vadovas deda ženklias pastangas, kad Model S gamyba vyktų kuo sklandžiau ir sparčiau. Tai galime matyti žemiau esančiame Model S pardavimų prognozių ir pardavimų grafike. Matoma, jog pastaruoju metu įmonei pavyksta pranokti skelbiamas automobilių pristatymo klientams prognozes, kurios kiekvieną ketvirtį yra laipsniškai keliamos.
2013 m. 1 ket. Tesla grąžino turėtą likusią skolos dalį JAV Energetikos departamentui ir sustiprino savo finansinę poziciją, pritraukusi papildomai 1 mlrd. USD. Šiuo metu įmonė skelbia, jog trečio ketvirčio pabaigoje grynųjų pinigų ir jų ekvivalentų turėjo apie 795 mln. USD. Šių lėšų užtektų padengti pusę turimų įsipareigojimų, kas parodo, jog artimiausiais ketvirčiais įmonės sparti plėtra neturėtų sukelti ženklių finansinių sunkumų.
Siekdama kuo daugiau pritraukti naujų klientų, Tesla ženkliai investuoja į infrastruktūrą – atidaro parduotuves ir plečia elektromobilių „degalinių“ tinklus. Taip pat žemiau esančiame grafike galima pamatyti, jog Tesla Motors susiduria su didelėmis tyrimų išlaidomis, kadangi ruošiamasi artimiausiais metais pristatyti naują visureigį elektromobilį Model X. Prieš kelias dienas išplatintame laiške investuotojams Tesla pateikė prognozes, jog tiek administracinės, tiek tyrimų (R&D), išlaidos ketvirtą šių metų ketvirtį turėtų išaugti atitinkamai 20% (ket./ket.) ir 25% (ket./ket.). Nepaisant didelių išlaidų, įmonės vadovas tikisi, jog bendrasis Tesla pelningumas nežymiai pasistiebs į viršų.
Dideli investuotojų lūkesčiai
Nepaisant to, jog tik pastaraisiais ketvirčiais Tesla pamažu išbrenda iš nuostolingos veiklos, vis daugiau investuotojų susižavi bendrovės perspektyvomis. Žiniasklaidoje vyrauja prieštaringos nuomonės, kadangi vieni prognozuoja, jog artimiausiu metu rinkoje pasirodys didžiųjų automobilių gamintojų Tesla gaminamų modelių konkurentai ir bendrovė praras savo žavesį. Tuo tarpu kiti sutapatina dabartinę Tesla išsivystymo stadiją su kitų automobilių pramonės gigantų, tokių kaip General Motors, įkūrimo ir augimo pradžia.
Spalio mėn. pabaigoje Bloomberg duotame interviu Tesla direktorius Elon Musk apgynė naują elektromobiliuose naudojamą baterijų technologiją po to, kai vienas iš gaminamų Model S po avarijos užsidegė ir TSLA akcijų kaina dėl to ženkliai koregavosi. Taip pat E. Musk pareiškė norą įsitvirtinti Europoje. Tesla neseniai atidarė pirmąją savo atstovybę Vokietijoje ir direktorius užsiminė, jog tikisi šioje šalyje parduoti apie 10 000 automobilių iki 2015 m. Be to, direktorius mano, jog siūlomi automobiliai Europoje turėtų sulaukti dar didesnio populiarumo nei JAV dėl mažesnių atstumų tarp miestų ir didesnių kuro kainų. E. Musk taip pat užsiminė, jog dabartinė Tesla akcijų kaina yra didesnė nei šiuo metu yra verta bendrovė, tačiau pabrėžė, jog dės visas pastangas, jog investuotojų lūkesčiai ilguoju laikotarpiu būtų pateisinti.
Tesla akcijų kainą kelia ir investuotojų lūkesčius pakursto didelė Model S paklausa ir įmonės planai per artimiausius metus pristatyti visureigį Model X, kurio kaina turėtų būti kiek didesnė nei Model S, bei 2016-2017 m. planai pristatyti masinei rinkai skirtą lengvąjį automobilį Model E. Be to, Tesla teikia baterijas ir turimus elektromobilių komponentus kitiems automobilių gamintojams – įmonės baterijos naudojamos Mercedes-Benz B klasės ir Toyota RAV4 elektromobiliuose. Įmonės laiške investuotojams minima, jog Kinijoje jau pradėta priimti Model S užsakymus ir artimiausiu metu ketinama pristatyti naują automobilių aptarnavimo būdą, kuris turėtų padaryti revoliuciją klientų aptarnavimo srityje
Didieji automobilių gamintojai tokie, kaip Ford, GM, atsargiai žengia į elektra varomų automobilių rinką ir šiuo metu yra pristatę tik keletą baterijomis varomų automobilių, kadangi didesnį prioritetą skiria hibridiniams automobiliams. Tuo tarpu vieni didžiausių Tesla Motors konkurentų yra Nissan gaminamas elektromobilis Leaf ir ženklų pasisekimą turintys hibridiniai Toyota automobiliai.
Lyginant Tesla su kitais automobilių gamintojais matome, jog Tesla Motors akcijų kainoje yra įskaičiuoti dideli investuotojų lūkesčiai. Kadangi Tesla dar negeneruoja pelno, pasitelkėme įmonės prognozuojamo 2014 m. peno P/E rodiklį, kuris yra apie dešimt kartų didesnis nei Ford ar GM. Didelius rinkos dalyvių lūkesčius taip pat parodo ir P/S rodiklis, kuris yra net dvidešimt kartų didesnis nei aukščiausią P/S rodiklį turinčios Toyota Motors.
Grėsmės tolimesniam Tesla Motors augimui
Elon Musk atmeta vandenilinių automobilių grėsmę ir yra pareiškęs, jog tokie automobiliai yra „nesąmonė“, kadangi kainos ir važiavimo atstumo atžvilgiu, net geriausiu atveju, vandenilio kuro kapsulės neprilygs ličio baterijoms. Nepaisant to, Toyota jau 2015 m. tikisi rinkai pristatyti pirmąjį vandeniliu varomą automobilį, kuris turėtų nukeliauti daugiau nei 500 km., o šio automobilio kaina turėtų siekti apie 100 000 USD, kai pigiausiai Tesla Model S galima įsigyti už apie 70 000 USD.
Nors ličio baterijų technologijos sparčiai vystosi, tačiau iki šiol lieka neišspręsta baterijų užsidegimo problema, kuri kelia nemažai galvos skausmo ir Tesla Motors. Per pastarąsias 6 savaites žiniasklaidoje jau trečią karta pasirodo naujienos apie užsiliepsnojusius Tesla Model S. Praėjusį ketvirtadienį dėl šios priežasties Tesla akcijų kaina sumenko daugiau nei 7,5%.
Tesla Motors neabejotinai yra viena įdomiausių automobilių gamybos bendrovių, kuri vedima direktoriaus gali pakeisti visą transporto sektorių. Nepaisant didelių perspektyvų, įmonei tenka ir tikriausiai teks susidurti dar su daugeliu išbandymų, kad galėtų tapti viena iš automobilių pramonės gigantų.
Parengta LHV banko, remiantis ir.teslamotors.com skelbiamais duomenimis ir užsienio žiniasklaida (finance.yahoo.com, bloomberg.com, reuters.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.