Gerėjanti ekonominė padėtis daugelyje valstybių lemia rinkos dalyvių norą ieškoti investicijų, kurios ženkliai priklauso nuo ekonomikos ciklų. Dabartinė ekonominė padėtis lemia ne tik išaugusį turistų, bet ir verslo komandiruočių skaičių, o tokia situacija augina viešbučių valdytojų pelnus. Dėl to šioje apžvalgoje nagrinėsime didžiausius viešbučių ir kurortų valdytojus, kurių valdomų viešbučių pavadinimus tikriausiai žinos daugelis.
Didžiausi viešbučių tinklai
Remiantis MKG Hospitality parengtu 2013 m. pasaulio viešbučių valdytojų dešimtuku, apžvelgsime didžiausius ir daugeliui žinomus viešbučių tinklų valdytojus bei juos palyginsime.
Pirmąją dešimtuko vietą užima gerai žinomų viešbučių „Holiday Inn“ ir „Holiday Inn Express“ tinklų valdytoja InterContinental Hotels Group PLC (IHG), o antroji vieta atiteko prabangių viešbučių tinklo valdytojai Hilton Worldwide. Trečiąją ir ketvirtąją vietas užima atitinkamai Marriott International Inc. (MAR) ir Wyndham Worldwide (WYN), o penktojoje vietoje yra Choice Hotels International (CHH). Šeštoje vietoje yra didžiausio Europos viešbučių tinklo savininkė Accor SA (AC), kuri prieš kelis mėnesius atleido direktorių dėl plėtros strategijų nesutarimų su valdyba. Septintoje ir aštuntoje vietoje yra atitinkamai Starwood Hotels & Resorts (HOT) ir Best Western bendrovės, devintoje yra vienintelė į dešimtuką patekusi Kinijos įmonė Home Inns & Hotels Management (HMIN), o paskutinėje dešimtuko vietoje antrus metus iš eilės išliko Radisson ir Park Inn viešbučių tinklų savininkė Carlson Rezidor Hotel Group (REZT). Žemiau pateiktoje lentelėje galima palyginti 8 iš 10 minėtų bendrovių, kurios yra listinguojamos vertybinių popierių biržose.
Iš aštuonių biržose listinguojamų bendrovių šiuo metu pagal turimų viešbučių kambarių skaičių pirmauja InterContinental Hotels Group. Ši bendrovė yra gana patraukli santykinių rodiklių atžvilgiu ir nuo metų pradžios įmonės akcijų kaina pakilo beveik 14%. Šio mėnesio pradžioje Deutsche Bank analitikai pareiškė, jog InterContinental Hotels Group (IHG) verta pirkti, kadangi bendrovės akcijos yra pigesnės nei konkurentų. Banko analitikai pateikė tikslinę IHG kainą, kuri siekia 2 250 D. Britanijos pensų. Šiuo metu Londono biržoje bendrovės akcijų kaina svyruoja ties 1 990 pensais. Taip pat verta atkreipti dėmesį į tai, jog bendrovė išmoka dividendus, kurių pajamingumas siekia apie 2,3%, kai didesnius dividendus išmoka tik Accor. Tuo tarpu didžiausią akcijų prieaugį nuo metų pradžios turėjo Carlson Rezidor Hotel akcijos dėl sparčios plėtros, kai per pastaruosius metus bendrovė padidino valdomą kambarių skaičių apie 5 400, daugiausiai plečiantis besivystančiose šalyse.
Žemiau esančioje lentelėje apžvalgoje minimos bendrovės palyginamos pagal geografinį valdomų viešbučių kambarių pasiskirstymą. Pirmasis atrinktų viešbučių tinklų valdytojų penketukas didžiąją dalį savo veiklos vykdo Amerikos žemyne. Tuo tarpu mažą dalį veiklos vykdantys Amerikos žemyne, tačiau lyderiaujantys pagal viešbučių kambarių skaičių Europoje, Accor ir Carlson Rezidor Hotel aktyviai plečiasi Viduriniųjų Rytų, Afrikos ir Azijos regionuose. Norintiems pasiekti Kinijos rinką bus sunku nepastebėti sparčiai besiplečiančių šalyje viešbučių tinklų „Home Inns“ ir „Motel 168“. Home Inns & Hotels Management pastaraisiais metais sparčiai plėtėsi ir dabar turi apie 1 860 viešbučių tinklą visoje šalyje, kai 2010 m. pabaigoje jų buvo tik apie 820.
Taip pat verta palyginti bendroves pagal jų vykdomos veiklos pasiskirstymą. Vienos bendrovės yra linkusios vykdyti veiklą frančizių pagrindu, o kitos – pačios tiesiogiai valdyti turimus viešbučius. Visą arba beveik visą veiklą Choice Hotels ir Wyndham Worldwide vykdo frančizių pagrindu. Tuo tarpu tiesiogiai linkusios valdyti savo viešbučius yra Accor ir Carlson Rezidor Hotel. Visos kitos taiko miršią valdymo strategiją. Išsamiau visa tai galite pamatyti žemiau esančioje lentelėje.
Bendrovių naujienos
Choice Hotels International (CHH) vadovas Steve Joyce balandžio mėn. užsiminė, jog kol konkurentai spartina augimo tempus Azijoje, Choice Hotels ketina plėstis skolų krizės paveiktoje Europoje. S. Joyce pareiškė, jog mato dideles perspektyvas daugumos vietinių Europoje esančių viešbučių pertvarkymui į vieno prekės ženklo viešbučius. Be to, bendrovė vykdo esamų ekonominės klasės viešbučių (apie 2 000 viešbučių) JAV renovacijos programą, kuriai skyrė 40 mln. USD.
Didžiausia Europoje viešbučių tinklų valdytoja Accor (AC) balandžio mėn. pranešė, jog dėl nesutarimų su valdyba Denis Hennequin paliko vadovo postą. Birželio pabaigoje žiniasklaidoje pasirodė naujienos, jog bendrovė vis dar ieško naujojo direktoriaus ir yra svarstoma atskirti įmonės direktoriaus ir valdybos priminko pareigas įmonėje. Be to, Accor praėjusiais metais už 1,9 mlrd. USD pardavė turėtą viešbučių tinklą „Motel 6“, kurį sudarė 1 100 viešbučiai Š. Amerikoje. Po sandorio gautos lėšos naudotos plėtrai Azijoje. Accor valdo tokius prekės ženklus, kaip Sofitel, Pullman, Novotel, ibis ir kt.
Starwood Hotels & Resorts (HOT) vadovybė yra išreiškusi norą plėstis P. Amerikoje, kadangi šiame regione mato didelį augimo potencialą. Bendrovė planuoja penkerius metus kasmet atidaryti po 7 naujus viešbučius minėtame regione, o pagrindinis dėmesys bus skiriamas projektams Brazilijoje ir Kolumbijoje. Prieš kelias dienas bendrovė pranešė, jog atidarė du naujus viešbučius Turkijoje. Iš viso bendrovė turi devynis viešbučius Turkijoje. Starwood Hotels & Resorts valdo tokius prekių ženklus, kaip St. Regis, The Luxury Collection, W, Le Méridien, Sheraton ir kt.
Home Inns & Hotels Management (HMIN) skelbiasi, jog užima apie 22% Kinijos ekonominės klasės viešbučių rinkos. Bendrovės vadovai įžvelgia tolesnį ekonominės klasės kambarių paklausos augimą ir dėl to sparčiai plečiasi šios šalies miestuose. Šiuo metu bendrovė valdo du ekonominės klasės viešbučių tinklus (Home Inn bei Model 168) ir verslo klasės viešbučių tinklą Yitel.
Liepos 17 d. Carlson Rezidor Hotel Group (REZT) paskelbė antro ketvirčio rezultatus, kurie pranoko analitikų lūkesčius. Antro ketvirčio pardavimai išaugo daugiau nei 4% (met./met.), o pelnas šoktelėjo net 181% (met./met.). Bendrovės direktorius Wolfgang M. Neumann rezultatų pristatymo metu pareiškė, jog vykdoma įmonės reorganizacija davė teigiamus rezultatus ir per ketvirtį sugebėta padidinti viešbučių kambarių skaičių 1 800 kambarių. Tačiau užsiminė, jog likusią šių metų dalį vertina atsargiai.
Viešbučių ir kurortų verslas ženkliai priklauso nuo ekonomikos ciklo, o jau kurį laiką gerėjanti ekonominė padėtis visame pasaulyje lemia investuotojų susidomėjimą būtent tokiomis bendrovėmis. Kai kurios apžvalgoje minėtos bendrovės šiuo metu tik baigia užgydyti finansų krizės metu patirtas žaizdas, vykdydamos restruktūrizacijos programas. Tačiau vertėtų atkreipti dėmesį į tokias bendroves, kurios sparčiai plečiasi. Vienas didžiausių plėtros programų tiek besivystančiose šalyse, tiek jau išsivysčiusiose vykdo Choice Hotels International (CHH), Starwood Hotels & Resorts (HOT) ir Home Inns & Hotels Management (HMIN). Kaip joms pavyksta planuota plėtra, sužinosime jau netrukus, kai bus paskelbti naujausi ketvirtiniai rezultatai.
Parengta LHV banko, remiantis bendrovių ataskaitomis ir viešai prieinama informacija (hospitality-on.com, seekingalpha.com) ir užsienio žiniasklaida (finance.yahoo.com, bloomberg.com, reuters.com, marketwatch.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.
Didžiausi viešbučių tinklai
Remiantis MKG Hospitality parengtu 2013 m. pasaulio viešbučių valdytojų dešimtuku, apžvelgsime didžiausius ir daugeliui žinomus viešbučių tinklų valdytojus bei juos palyginsime.
Pirmąją dešimtuko vietą užima gerai žinomų viešbučių „Holiday Inn“ ir „Holiday Inn Express“ tinklų valdytoja InterContinental Hotels Group PLC (IHG), o antroji vieta atiteko prabangių viešbučių tinklo valdytojai Hilton Worldwide. Trečiąją ir ketvirtąją vietas užima atitinkamai Marriott International Inc. (MAR) ir Wyndham Worldwide (WYN), o penktojoje vietoje yra Choice Hotels International (CHH). Šeštoje vietoje yra didžiausio Europos viešbučių tinklo savininkė Accor SA (AC), kuri prieš kelis mėnesius atleido direktorių dėl plėtros strategijų nesutarimų su valdyba. Septintoje ir aštuntoje vietoje yra atitinkamai Starwood Hotels & Resorts (HOT) ir Best Western bendrovės, devintoje yra vienintelė į dešimtuką patekusi Kinijos įmonė Home Inns & Hotels Management (HMIN), o paskutinėje dešimtuko vietoje antrus metus iš eilės išliko Radisson ir Park Inn viešbučių tinklų savininkė Carlson Rezidor Hotel Group (REZT). Žemiau pateiktoje lentelėje galima palyginti 8 iš 10 minėtų bendrovių, kurios yra listinguojamos vertybinių popierių biržose.
Iš aštuonių biržose listinguojamų bendrovių šiuo metu pagal turimų viešbučių kambarių skaičių pirmauja InterContinental Hotels Group. Ši bendrovė yra gana patraukli santykinių rodiklių atžvilgiu ir nuo metų pradžios įmonės akcijų kaina pakilo beveik 14%. Šio mėnesio pradžioje Deutsche Bank analitikai pareiškė, jog InterContinental Hotels Group (IHG) verta pirkti, kadangi bendrovės akcijos yra pigesnės nei konkurentų. Banko analitikai pateikė tikslinę IHG kainą, kuri siekia 2 250 D. Britanijos pensų. Šiuo metu Londono biržoje bendrovės akcijų kaina svyruoja ties 1 990 pensais. Taip pat verta atkreipti dėmesį į tai, jog bendrovė išmoka dividendus, kurių pajamingumas siekia apie 2,3%, kai didesnius dividendus išmoka tik Accor. Tuo tarpu didžiausią akcijų prieaugį nuo metų pradžios turėjo Carlson Rezidor Hotel akcijos dėl sparčios plėtros, kai per pastaruosius metus bendrovė padidino valdomą kambarių skaičių apie 5 400, daugiausiai plečiantis besivystančiose šalyse.
Žemiau esančioje lentelėje apžvalgoje minimos bendrovės palyginamos pagal geografinį valdomų viešbučių kambarių pasiskirstymą. Pirmasis atrinktų viešbučių tinklų valdytojų penketukas didžiąją dalį savo veiklos vykdo Amerikos žemyne. Tuo tarpu mažą dalį veiklos vykdantys Amerikos žemyne, tačiau lyderiaujantys pagal viešbučių kambarių skaičių Europoje, Accor ir Carlson Rezidor Hotel aktyviai plečiasi Viduriniųjų Rytų, Afrikos ir Azijos regionuose. Norintiems pasiekti Kinijos rinką bus sunku nepastebėti sparčiai besiplečiančių šalyje viešbučių tinklų „Home Inns“ ir „Motel 168“. Home Inns & Hotels Management pastaraisiais metais sparčiai plėtėsi ir dabar turi apie 1 860 viešbučių tinklą visoje šalyje, kai 2010 m. pabaigoje jų buvo tik apie 820.
Taip pat verta palyginti bendroves pagal jų vykdomos veiklos pasiskirstymą. Vienos bendrovės yra linkusios vykdyti veiklą frančizių pagrindu, o kitos – pačios tiesiogiai valdyti turimus viešbučius. Visą arba beveik visą veiklą Choice Hotels ir Wyndham Worldwide vykdo frančizių pagrindu. Tuo tarpu tiesiogiai linkusios valdyti savo viešbučius yra Accor ir Carlson Rezidor Hotel. Visos kitos taiko miršią valdymo strategiją. Išsamiau visa tai galite pamatyti žemiau esančioje lentelėje.
Bendrovių naujienos
Choice Hotels International (CHH) vadovas Steve Joyce balandžio mėn. užsiminė, jog kol konkurentai spartina augimo tempus Azijoje, Choice Hotels ketina plėstis skolų krizės paveiktoje Europoje. S. Joyce pareiškė, jog mato dideles perspektyvas daugumos vietinių Europoje esančių viešbučių pertvarkymui į vieno prekės ženklo viešbučius. Be to, bendrovė vykdo esamų ekonominės klasės viešbučių (apie 2 000 viešbučių) JAV renovacijos programą, kuriai skyrė 40 mln. USD.
Didžiausia Europoje viešbučių tinklų valdytoja Accor (AC) balandžio mėn. pranešė, jog dėl nesutarimų su valdyba Denis Hennequin paliko vadovo postą. Birželio pabaigoje žiniasklaidoje pasirodė naujienos, jog bendrovė vis dar ieško naujojo direktoriaus ir yra svarstoma atskirti įmonės direktoriaus ir valdybos priminko pareigas įmonėje. Be to, Accor praėjusiais metais už 1,9 mlrd. USD pardavė turėtą viešbučių tinklą „Motel 6“, kurį sudarė 1 100 viešbučiai Š. Amerikoje. Po sandorio gautos lėšos naudotos plėtrai Azijoje. Accor valdo tokius prekės ženklus, kaip Sofitel, Pullman, Novotel, ibis ir kt.
Starwood Hotels & Resorts (HOT) vadovybė yra išreiškusi norą plėstis P. Amerikoje, kadangi šiame regione mato didelį augimo potencialą. Bendrovė planuoja penkerius metus kasmet atidaryti po 7 naujus viešbučius minėtame regione, o pagrindinis dėmesys bus skiriamas projektams Brazilijoje ir Kolumbijoje. Prieš kelias dienas bendrovė pranešė, jog atidarė du naujus viešbučius Turkijoje. Iš viso bendrovė turi devynis viešbučius Turkijoje. Starwood Hotels & Resorts valdo tokius prekių ženklus, kaip St. Regis, The Luxury Collection, W, Le Méridien, Sheraton ir kt.
Home Inns & Hotels Management (HMIN) skelbiasi, jog užima apie 22% Kinijos ekonominės klasės viešbučių rinkos. Bendrovės vadovai įžvelgia tolesnį ekonominės klasės kambarių paklausos augimą ir dėl to sparčiai plečiasi šios šalies miestuose. Šiuo metu bendrovė valdo du ekonominės klasės viešbučių tinklus (Home Inn bei Model 168) ir verslo klasės viešbučių tinklą Yitel.
Liepos 17 d. Carlson Rezidor Hotel Group (REZT) paskelbė antro ketvirčio rezultatus, kurie pranoko analitikų lūkesčius. Antro ketvirčio pardavimai išaugo daugiau nei 4% (met./met.), o pelnas šoktelėjo net 181% (met./met.). Bendrovės direktorius Wolfgang M. Neumann rezultatų pristatymo metu pareiškė, jog vykdoma įmonės reorganizacija davė teigiamus rezultatus ir per ketvirtį sugebėta padidinti viešbučių kambarių skaičių 1 800 kambarių. Tačiau užsiminė, jog likusią šių metų dalį vertina atsargiai.
Viešbučių ir kurortų verslas ženkliai priklauso nuo ekonomikos ciklo, o jau kurį laiką gerėjanti ekonominė padėtis visame pasaulyje lemia investuotojų susidomėjimą būtent tokiomis bendrovėmis. Kai kurios apžvalgoje minėtos bendrovės šiuo metu tik baigia užgydyti finansų krizės metu patirtas žaizdas, vykdydamos restruktūrizacijos programas. Tačiau vertėtų atkreipti dėmesį į tokias bendroves, kurios sparčiai plečiasi. Vienas didžiausių plėtros programų tiek besivystančiose šalyse, tiek jau išsivysčiusiose vykdo Choice Hotels International (CHH), Starwood Hotels & Resorts (HOT) ir Home Inns & Hotels Management (HMIN). Kaip joms pavyksta planuota plėtra, sužinosime jau netrukus, kai bus paskelbti naujausi ketvirtiniai rezultatai.
Parengta LHV banko, remiantis bendrovių ataskaitomis ir viešai prieinama informacija (hospitality-on.com, seekingalpha.com) ir užsienio žiniasklaida (finance.yahoo.com, bloomberg.com, reuters.com, marketwatch.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.