Verslo ir rinkų naujienos » BlackBerry – ar pavyks atgauti konkurencinį pranašumą?


Autorius: LHV bankas, Parašyta: 2013-06-21 15:26.
URL: https://www.traders.lt/page.php?id=16768


Išmaniųjų telefonų gamintoja BlackBerry (BBRY) – prieš keletą metų užmiršta daugumos investuotojų, tačiau šiuo metu žadanti atgauti prarastas pozicijas rinkoje.

Per pastaruosius keletą metų BlackBerry gerokai nukentėjo nuo konkurentų Apple Inc. (AAPL) ir Samsung Electronics (005930), kurių išmaniuosius telefonus rinkosi didesnė dalis telefonų pirkėjų. Dėl to šių metų pradžioje įmonė pranešė, jog keičia pavadinimą iš Research In Motion Ltd. (RIMM) į BlackBerry (BBRY). Toks žingsnis buvo atliktas, norint pabrėžti BlackBerry prekės ženklo svarbą ir siekiant atgaivinti nusilpusį susidomėjimą šiuo prekės ženklu.

Šių metų pradžioje buvo pristatyta nauja BlackBerry išmaniųjų įrenginių operacinė sistema ir rinkai pasiūlyti nauji telefonų modeliai. BlackBerry prezidentas Thorsten Heins žadėjo, jog naujai pristatyto išmaniojo telefono Q10 pardavimai sieks dešimtis milijonų. Jis taip pat pabrėžė, jog dauguma ištikimų BlackBerry vartotojų atnaujins turimus senus BlackBerry telefonus į naujausius ir daug vilčių deda į išmaniuosius telefonus su fizine klaviatūra. Naujas posūkis BlackBerry istorijoje patraukė investuotojų dėmesį ir bendrovės akcijų kaina nuo metų pradžios yra pakilusi daugiau nei 20%.



Teigiami ir neigiami veiksniai

Šiuo metu rinkose vyrauja daug prieštaringos informacijos, kuri gali paveikti BlackBerry akcijų kainą. Daugumą veiksnių galima suskirstyti į teigiamus ir neigiamus.

Teigiami veiksniai:

• Bendrovės vadovas gegužės mėn. pareiškė, jog įmonės padėtis taisosi.

• Gegužės viduryje buvo pristatytas pigesnis telefonas Q5, kuriuo bus pradėta prekiauti jau liepos mėn.

• Gegužės pabaigoje BlackBerry įkūrėjas Mike Lazaridis pareiškė, jog kitų išmaniųjų telefonų gamintojų produkciją naudojantys vartotojai turėtų teigiamai priimti BlackBerry Messenger žinučių platformą, kuri bus pristatyta rinkai šių metų pabaigoje.

• Praėjusią savaitę Societe Generale analitikai pakeitė įmonės akcijų reitingą iš „parduoti“ į „pirkti“, kadangi mano, jog telefonų pardavimai bus didesni nei tikimasi.

Neigiami veiksniai:

• Bendrovės vadovas yra pareiškęs, jog tikslinė BlackBerry klientų grupė yra „užkietėję“ fizinės klaviatūros mėgėjai ir žmonės, mėgstantys vienu metu daryti kelias užduotis. Pasirinkta įmonės strategija gali ženkliai apriboti potencialių pirkėjų skaičių.

• Šį mėnesį Guardian laikraštis paskelbė, jog D. Britanijos žvalgyba 2009 m. sugebėjo „įsilaužti“ į politikų turimus BlackBerry išmaniuosius telefonus ir taip juos šnipinėjo. Nepaisant to, jog bendrovė paneigė tokio įsilaužimo galimybę, tačiau dar daugiau įsiplieskus šiam skandalui, BlackBerry reputacija gali ženkliai nukentėti.

• Nuolatos produktus atnaujinanti ir naujus išmaniuosius telefonus pristatanti Samsung Electronics ir kiti pigesnių išmaniųjų telefonų gamintojai gali lemti BlackBerry pelningumo mažėjimą, kadangi bendrovė bus priversta mažinti kainas, kad išliktų konkurencinga rinkoje.

Taip pat verta atkreipti dėmesį į tai, jog šiuo metu gana daug investuotojų turi Blackberry akcijų trumpąsias pozicijas (angl. short interest), o tai gali lemti situaciją, kai netikėtai šoktelėjus BlackBerry kainai, investuotojai bus priversti uždaryti trumpąsias pozicijas (angl. short squeeze) ir akcijų kaina šoktels dar labiau į viršų. Tuo tarpu trumpųjų pozicijų ir visų kotiruojamų akcijų santykis yra 33%, kai Apple Inc. (AAPL) atitinkamas rodiklis yra apie 2,6%, o Microsoft Corp. (MSFT) ir Google Inc. po 1%. Remiantis Nasdaq.com skelbiamais vidutiniais dienos apyvartos duomenimis, investuotojams prireiktų daugiau nei 9 dienų, kad galėtų būti uždarytos visos trumposios pozicijos. Žemiau esančiame grafike galima pamatyti detalesnį trumpųjų pozicijų kitimo vaizdą, o naujausi trumpųjų pozicijų duomenys turėtų būti paskelbti antradienį (birželio 25 d.).



Veiklos rezultatai ir prognozės

Didžiąją dalį pajamų (~41%) bendrovė gauna Europos, Viduriniųjų Rytų ir Afrikos regionuose, apie 26% pardavimų Kanados ir JAV rinkose, apie 19% pajamų gaunama iš Lotynų Amerikos ir likusi dalis (14%) produkcijos realizuojama Azijoje. Iš viso bendrovėje dirba apie 12 700 darbuotojų, iš kurių daugiau nei 40% kuria naujus produktus. Taip pat verta atkreipti dėmesį į tai, jog apie 60% pajamų sudaro elektronikos prietaisų pardavimai, o likusią dalį sudaro paslaugų (apie 35%) ir programinės įrangos (~2,4%) pardavimai.

Šių metų kovo mėn. bendrovė turėjo 1,55 mlrd. USD vertės grynųjų pinigų ir jų ekvivalentų ir 1,1 mlrd. USD vertės trumpalaikių investicijų. Bendrovė skelbia, jog didžioji dalis minėtų lėšų ir investicijų yra denominuota JAV doleriais. Taigi matome, jog bendrovė turi pakankamai didelį rezervą. Taip pat verta pabrėžti, jog bendrovė neturi didelių skolų, o tai leidžia optimistiškiau vertinti įmonės perspektyvas, kadangi įmonės neslegia didelė skolų našta, tačiau tai iš dalies taip pat parodo, jog įmonės vadovybė maksimaliai neišnaudoja kapitalo galimybių.

Šiuo metu analitikai prognozuoja, jog kitą savaitę skelbiamas fiskalinių metų (kurie baigiasi kovo 1 d.) pirmo ketvirčio BlackBerry pelnas akcijai sieks 0,04 USD, kai atitinkamu laikotarpiu praėjusiais metais bendrovė dirbo nuostolingai. Tai turėtų būti jau trečias iš eilės nenuostolingas įmonės veiklos ketvirtis.
Kitą savaitę skelbiami ketvirtiniai rezultatai rinkos dalyviams leis geriau suprasti, ar pavyks įmonės vadovams atgauti prarastos rinkos dalį. Be to, investuotojai, įvertinę naujausius įmonės rodiklius, sieks įžvelgti „U“ tipo akcijų atsigavimo tikimybę.

Parengta LHV banko, remiantis BlackBerry skelbiamais duomenimis ir viešai prieinama informacija (blackberry.com, seekingalpha.com, sec.gov, nasdaq.com, shortsqueeze.com) ir užsienio žiniasklaida (finance.yahoo.com, bloomberg.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.