Verslo ir rinkų naujienos » Svarbiausiu būsto pirkėjų parametru tampa darbų kokybė


Autorius: JT Naujienos, Parašyta: 2007-11-20 13:11.
URL: https://www.traders.lt/page.php?id=1554


Statybų bendrovės ir nekilnojamojo turto tarpininkai pastebi, jog didėjant nekilnojamojo turto pasiūlai, keičiasi ir pati rinka. Didėjanti pasiūla verčia statytojus daug labiau kontroliuoti statybų kokybę, kadangi užgesus būsto pirkimo spekuliatyviniais tikslais bumui, pirkėjai ypač atidžiai pradėjo vertinti būsto kokybės parametrus.

Pastaruoju metu iš baigtų naujų projektų sulaukiama vis mažiau naujakurių nusiskundimų kokybe, vis daugiau įmonių vystydamos naujus gyvenamosios statybos projektus, kuria statybos kokybės kontrolės padalinius ar samdo profesionalus iš šalies.

„Pirkėjai tapo ypač atidūs rinkdamiesi naujus namus, visas objektas yra nuodugniai apžiūrimas. Nors mūsų darbuotojai pardavinėdami objektus stengiasi suteikti kuo daugiau reikalingos ir esminės informacijos apie objektą, pasitaiko, jog klientas konsultacijai pasitelkia ir profesionalių statybininkų paslaugas“,- teigia nekilnojamojo turto bendrovės „Akorus Real Estate“ pardavimų vadovas Donatas Kojala.

Pirkėjų elgsenos pasikeitimas gerina vystomų objektų kokybę, kadangi statytojai atkreipia dėmesį net į menkiausias smulkmenas. „Iš tiesų pastebime sumažėjusį pirkėjų nusiskundimų įsigytų objektų kokybe ir tai mus džiugina. Tai yra vienas iš signalų, jog nekilnojamojo turto rinka tampa tokia kokia ji ir tūrėtų būti - be chaotiškų pirkimų, su stabilia pasiūla ir kokybišku produktu“ – šnekėjo „Akorus Real Estate“ atstovas.

D.Kojala taip pat pridūrė, jog renkantis būstą verta atkreipti dėmesį ir į ją stačiusią bendrovę, subrangovus, jų atliktus projektus. Esant didelei darbų paklausai rinkoje atsirado ne itin kokybiškas paslaugas teikiančių statybos kompanijų.

Įprastai nusiskundimų kokybe ir atliktais darbais padidėja rudenį, žiemą ir pavasarį, tuo metų laiku, kuomet žymiai keičiasi klimatas ir svyruoja oro temperatūra, pila liūtys, pučia sūkuriniai vėjai ir kyla audros. Tuomet net teisingai atlikti, projektą ir techninius reikalavimus atitinkantys, statybos darbai ne visada gali atsispirti gamtos stichijoms, nors Lietuva ir nėra taifūnų ir tornadų kraštas.

Vienos didžiausių Lietuvoje nekilnojamojo turto vystymo bendrovės „Eika“ statinių garantinio aptarnavimo inžinierės Linos Kulbytės teigimu, dažniausiai diskusijų apie tikrai ar tariamai prastą darbų kokybę pasitaiko per pirmuosius šešerius pastato eksploatavimo mėnesius - kas nors kliba, juda ar neužsidaro. Tuomet tenka tirti padėtį ir aiškintis, kodėl taip atsitiko ir kas kaltas – statybų bendrovė, pasamdyti statybininkai, įmonės tiekėjos ar prastas patalpų eksploatavimas.

Pagal pastarojo pusmečio „Eika“ gautų nusiskundimų statistiką dažniausiai kreipiamasi dėl subraižytų stiklo paketų (15 proc.), prastai sureguliuotų ir todėl sunkiai besivarstančių langų (18 proc.), sienų defektų (14 proc.) stogo remonto (6 proc.), o kiti smulkūs nesikartojantys darbai sudaro 47 proc. nusiskundimų. Tačiau dėl prastos darbų kokybės ar netinkamai atliktų statybos darbų pastaruosius penkerius metus įmonei bylinėtis dar neteko.

Labai dažnai atsitinka taip, kad naujakuriai, įsirenginėdami ir vidaus apdailos darbus patobulinti sugalvoję gyventojai, pažeidžia po grindimis ar sienoje paslėptus laidus ar vamzdžius ir užlieja ne tik savo, bet ir kaimynų butus. Galimiems nesklandumas ir įvykiams tirti sudaroma kelių šalių komisija, kurią sudaro įmonės atstovė, samdytas nepriklausomas ekspertas, kuris ir vadovauja komisijai, rangovų atstovas ir nukentėjusioji šalis.

„Jei dėl iškilusių problemų kalta bendrovė, tai ji yra suinteresuota pašalinti tą broką, dėl kurio ji yra kalta, nes privalome laikytis Statybos įstatymo, reglamentuojančio 5 metų garantinę priežiūrą statiniams ir 10 metų priežiūrą paslėptiems darbams (metalo konstrukcijoms ir vamzdynams)“, - kalbėjo „Eikos“ darbuotoja.

Prieš perkant butą L. Kulbytė pataria gerai bute apsižvalgyti – pirmiausia – ar nėra subraižyti langai ir ar viskas atlikta pagal suderintą projektą, nes tokius dalykus gyventojai pastebi tik po kurio laiko. Tuo tarpu sienas, kuriam patikrinti pirkėjai dažnai atsineša gulsčiukus, dažniausiai jau būna bent tris sykius patikrinę „Eikos“ darbuotojai.

Šiuo metu „Eika“ prižiūri ir pagal garantinio aptarnavimo sutartis yra atsakinga už 26 nekilnojamojo turto plėtros objektus Vilniuje ir Klaipėdoje, yra pasirašyta gerokai virš tūkstančio garantinių sutarčių. Klientų pretenzijų statistika rodo, kad per mėnesį sulaukiama apie 20 nusiskundimų ir jų laipsniškai mažėja.