Autorius | Žinutė |
2022-07-12 14:15 #720569 | |
aš dar žibalo į katilą įmesiu. Vienas draugas (su investavimu nieko bendro neturi) nusipirko Kaune butą (naujos statybos) su idėja, kad per artimiausius 5 metus pabrangs x3. Ir čia ne išsigalvojimai, o būtent taip ir pasakė
|
|
2022-07-12 18:34 #720580 4 | |
Marius_ [2022-07-11 16:24]: Asmeniskai man tai labai bloga naujiena. Jei tai tiesa, skant.. Man Vilnius yra idealus miestas savo dydziu ir viskuo, kas jame geriausio. Paskutiniai 20 metu jo vystymo mane nuvilia. O paskutinis kaimietis meras tiesiog siutina savo sprendimais. Noreciau, kad kuo greiciau keliautu i savo Taurage.
Vilnius sparčiausiai augantis miestas Europoje. |
|
2022-07-12 18:55 #720581 | |
didžiausia problema su Vilnium tai tragiška infrastruktūra, o ypač transporto srityje. Nėra pasiūloma visiškai jokių adekvačių alternatyvų keliavimui autombiliu todėl nieko nuostabaus, kad dūstama kamščiuose. Normaliai atskirtų dviračių takų, kur būtų galima važiuoti dviračiu arba paspirtuku iš centro į miegamuosius rajonus praktiškai nėra. Viešojo transporto problemą manau geriausiai išsprestų lengvasis geležinkelis, kuris būtų suprojektuotas virš gatvių (centre gali palįsti ir po žeme), nemaišytų jau esančiam eismui ir būtų sąlyginai nebrangus tiek pastatyti, tiek eksplotuoti. Tokios sistemos jau yra išbandytas reikalas ir puikia veikia ne viename mieste, o jeigu miestas toliau plėstųsi tai nebūtų sudėtinga linijas pratęsti
|
|
2022-07-12 20:05 #720583 | |
Dviračių takų jau nemažai paklojo ir, matyt, toliu klos.
Kas liečia viešąjį transportą, tai atsiradus greitukams ir A juostoms, mane visai tenkina. Vietoj anksčiau reikalingos valandos paprastai užtenka pusvalandžio+-. Abejoju ar tie geležinkeliai kažką labai pakeistų. Problema su geležinkeliu yra jo nelankstumas. |
|
2022-07-12 20:15 #720586 3 | |
Phantoom [2022-07-12 18:55]: didžiausia problema su Vilnium tai tragiška infrastruktūra, o ypač transporto srityje. Nėra pasiūloma visiškai jokių adekvačių alternatyvų keliavimui autombiliu todėl nieko nuostabaus, kad dūstama kamščiuose. Normaliai atskirtų dviračių takų, kur būtų galima važiuoti dviračiu arba paspirtuku iš centro į miegamuosius rajonus praktiškai nėra. Na, jeigu Jums 20 metų, tai paspirtukas ar dviratis - gal ir gera alternatyva. Bet ar tikrai važinėjate iš centro į miegamuosius rajonus dviračiu/paspirtuku lyjant lietui spalio-lapkričio mėn. ? Ir kaip sekasi važiuoti paspirtuku užsnigtais ir/arba apledėjusiais takais ? Turime merą, naikinantį automobilinę infrastruktūrą vardan paspirtukų. Šiaip tai didesnio idiotizmo sunku sugalvoti. Bet, kaip matau, yra daugybė palaiknačių infrastruktūros naikinimo politiką. Gal ir tikrai miestui gatvių tinklas nereikalingas ? 6 gatvių Vilniui užtenka, o likusias - paversti dviračių takais ?? ... kadangi gyvenu Naujamiestyje, tai kasdien išvažiavęs iš namų keikiu paskutiniais žodžiais mero "inovacijas" naikinant infrastruktūrą. Ir dar negreit priprasiu prie viso to idiotizmo. kuriam, beje, išmetami milžiniški pinigai. Individualios kelionės
Investicijos |
|
2022-07-12 20:20 #720587 1 | |
Dar reikia pridėti, kad vyresniame amžiuje su paspirtuku pavojinga važinėti, ypač jei turi sveikatos problemų. O kai kuriais atvejais net ir neįmanoma. Jaunimėlis dažnai pamiršta tokią smulkmeną kaip "platesnis požiūris".
|
|
2022-07-12 21:05 #720592 | |
savajus [2022-07-12 14:07]: kad būstas pigs... Ui, kaip norėčiau, kolega, tai pamatyti dar šiame gyvenime. Tačiau... reikalingos objektyvios sąlygos tokiam pigimui, ne vien emocijos. Pigesnės statybinės medžiagos, mažesni mokesčiai leidimams, pigesnė (valstybinė) žemė ir svarbiausia ženkliai kritęs darbo užmokestis. Kai pamačiau, koks kaimas dabar iš LT išvažiuoja darbams į Norvegiją, apėmė neviltis už tėvynės statybų sektorių. Pas mane po langais kiemo plyteles kloja ir gerbūvį įrenginėja uzbekai. Tai net nežinau, kur dar pigti ir dėl kokybės baisu darosi |
|
2022-07-12 21:23 #720596 2 | |
augisss [2022-07-12 18:34]: .... Noreciau, kad kuo greiciau keliautu i savo Taurage. Kuo užkliuvo ta Tauragė? Kaip mažas miestas sakyčiau puikiai vystosi. Na tik su šviesoforais ir auto aikštelėm persistengė gal... Turim ~10 elektromobilių įkrovimo stotelių (2 iš jų greitos). Po miestą nemokamai veža elektrinis autobusas. Prieš porą metų atidarė baseiną su pirtimis. Pramonės yra. Žalios erdvės, pavalgyt, pramogų - irgi yra kur. Kurti savo verslą - irgi norint yra dar erdvės. Bendra kultūra irgi pasikeitus. |
|
2022-07-12 21:43 #720599 | |
Darriusk [2022-07-12 20:15]: Bet ar tikrai važinėjate iš centro į miegamuosius rajonus dviračiu/paspirtuku lyjant lietui spalio-lapkričio mėn. ? Ir kaip sekasi važiuoti paspirtuku užsnigtais ir/arba apledėjusiais takais ? As vazineju su dviraciu kiekviena diena. Nesvarbu lyja, sninga ar dar kokia stichija. Dviraciu takai kaip ir pesciuju takai ziema buna nubarstyti, be to uzsidedu "cipuotas" padangas. Atstumas i viena puse 4 km. Darriusk [2022-07-12 20:15]: Turime merą, naikinantį automobilinę infrastruktūrą vardan paspirtukų. Vardan dviraciu. Paziurekim i Kopenhaga ar Amsterdama, zmones ten sveikesni ir laimingesni. Zinoma daug faktoriu prisideda prie to, bet dviraciu infrastruktura manau yra viena is svaresniu priezasciu. Kad Vilnius ir kiti Lietuvos miestai augtu ir klestetu, tai patogus susisiekimas dviraciu takais yra butinas. Tvarumas yra ateitis. |
|
2022-07-12 21:46 #720601 1 | |
Grizz [2022-07-12 21:23]: Tai ir sakau. Pats metas pradeti viska niokoti. Vilniuje jau prasisuko, lai toliau niokoja savo gimtaji kaima . Dar neturit 50 metru ilgio autobuso ? Turesit. Gal mazokai beprasmisku saleliu ? Bus. Kvieskit Remigiju i vaikystes pievas. Bus grazu. Zydes ilgai rugiageles miestelyje. Dugz bitutes iki velyvo rudens. Bus europietiskai orientuotas kaimas. Dviraciu turit ?? O nuotaku turit ?
augisss [2022-07-12 18:34]: .... Noreciau, kad kuo greiciau keliautu i savo Taurage. Kuo užkliuvo ta Tauragė? Kaip mažas miestas sakyčiau puikiai vystosi. Na tik su šviesoforais ir auto aikštelėm persistengė gal... Turim ~10 elektromobilių įkrovimo stotelių (2 iš jų greitos). Po miestą nemokamai veža elektrinis autobusas. Prieš porą metų atidarė baseiną su pirtimis. Pramonės yra. Žalios erdvės, pavalgyt, pramogų - irgi yra kur. Kurti savo verslą - irgi norint yra dar erdvės. Bendra kultūra irgi pasikeitus. |
|
2022-07-12 21:59 #720602 | |
topl, dėl nelankstumo nesutikčiau, nes žmonių srautas +/ vis tiek išliks panašus. Nebus taip, kad iš fabų paims ir visi išsikraustys.
Darriusk, na nereikia ištraukti vieno dalyko iš konteksto. Akivaizdu, kad transporto sistemos sprendimas turi būti kompleksinis, bet kažkaip nematau jokių adekvačių pasiūlymų. Tie kamščiai ir problemos pirmiausia būtent ir atsiranda dėl to, kad didėja žmonių ir automoblių kiekis. Centras ir didžioji dauguma miegamųjų rajonų buvo suprojektuoti neatsižvelgiant į tokius transporto srautus ir šitoje vietoje nelabai ką padarysi. Kitas dalykas, kurį parodė praktika kituose miestuose, kad nesvarbu kiek kelių pastatysi anksčiau ar vėliau jie vis tiek užsikimš, nes tik atsiras didesnė paskata vairuoti savo transportą todėl žmonėms ir turi būti sudaromos prieinamos sąlygos naudotis alternatyvomis transporto rūšimis. Toliau dviračių ir kitų elektrinių transporto priemonių naudojimo irgi neaišku kodėl toks erzelis. Rinktis dviratę transporto priemonę yra požiūrio reikalas ir jeigu tik bus infrastruktūra tai žmonės tuom naudosis, nes tai greičiau, lengviau ir praktiškiau. Turbūt dauguma žinote, kad Skandinavijos šalys + Olandija yra vienos labiausiai pritaikytų dviračių naudojimui, o klimatiniu požiūriu tikrai nesižiūri geriau negu kad Lietuva. Aš neesu prieš mašinas ir žinau, kad tai reikalingas dalykas, bet sunku įsivaizduoti kaip visas tas jų kiekis galėtų tilpti į miestą ir nesukelti kamščių, jau nekalbant apie triukšmą, užterštumą ir kitus pašalinius dalykus. Nieko nuostabaus, kad Europos didmiesčiai visais įmanomais būdais bando vaduotis nuo šitos problemos mažindami paskatas keliauti nuosavu transportu. Esamų gatvių jau nepakeisi, bet gali pakeisti tai, kaip jos yra išnaudojamos |
|
2022-07-12 22:08 #720606 | |
Phantom, kad ir kaip graziai tai atrodytu teoriskai, manes niekas neprivers minti dviracio sausio men . ....pvz is Gedimino prospekto i Pilaite ar Lazdynus
|
|
2022-07-12 22:11 #720607 | |
augisss [2022-07-12 20:08]: Phantom, kad ir kaip graziai tai atrodytu teoriskai, manes niekas neprivers minti dviracio sausio men . ....pvz is Gedimino prospekto i Pilaite ar Lazdynus apie ką ir kalbu, požiūrio ir patogumo reikalas būtų galimybės tą paprastai daryti tai bus ir naudotojų. O klimatas beje šiltėja tai sausio mėnesį gali ir pliusinė temperatūra būti ir čia ne teorija, o praktika, kuri veikia puikia kituose miestuose pvz. Kopenhagoje ar Amsterdame kaip minėjo kolega. Netgi tas pats Londonas neatrodo blogai šiuo atžvilgiu. Elektriniai dviračiai iš viso pasaka yra, net nesuprakaituoji bemindamas, o batarkės užtenka ~ 50km atstumą nuvažiuoti |
|
2022-07-12 22:18 #720608 | |
Teko lankytis visuose paminetuose miestuose. Nepastebejau, kad vardan nedideles dalies dviratininku butu absoliuciai ingoruojama keturrciu armija. Manau, kad Vilniuje stipriai perlenkiama lazda. Kaip beja ir su medziais. Pradziai iskertami puikiausi sveiki medziai, o po kurio laiko atsodinama . Ryskiausias pvz. Gelezinio vilko ir Zalgirio sankirtoje ispjautas didziulis kiekis puikiausiu sveiku liepu.
|
|
2022-07-12 22:25 #720609 | |
augi, tai kad ten ištisos gatvės uždarytos ir paliktos tik dviratininkams jau net nekalbant apie specialiai dviratininkams pastatyus šviesoforus kas dėl medžių tai čia man irgi nesuprantama. Kaune beje tą patį padarė - iškirto medžius, nors nieko blogai su jais nebuvo. Mediena nuėjo neaišku kur, o tiek už išpjovimą, tiek už sodinimą dar aišku yra sumokama iš biudžeto. Nors daužyk į sieną tokius valdininkus
|
|
2022-07-12 22:30 #720611 | |
Phantoom [2022-07-12 22:11]: Elektriniai dviračiai iš viso pasaka yra... "Aga", ir kaina kaip "padėvėto" automobilio... Dėl geležinkelio reikia žiūrėti plačiau, tai yra labai nelanksti pokyčiams fizinė vėžė, kuri dar ir vietą užima. Jei vis tik ateitis elektriniai (įskaitant vandenilinius) autobusai, tai iš principo tas pats tramvajus tik ant guminių padangų, plius, nepririštas prie bėgių. Na ir jei tik dėl kokio 20-ečio statyti bėgius, kad po to juos vėl ardyti, tai ką žinau - pinigų švaistymas? Geriau greitukas Vilnius-Kaunas-Klaipėda būtų. Įsėdi ir už pusvalandžio Kaune, dar valanda ir Klaipėdoj. Jei kaina būtų kokie 30-40 eurų, tai būtų labai priimtinas variantas vietoj "beldimosi" savo transportu 3 valandas. |
|
2022-07-12 22:35 #720612 | |
Visu niuansu del uzdarytu gatviu nezinau, todel nesigincysiu. Bet nepajutau diskriminacijos vaziuojant automobiliu. Matyt reikia ilgai pagyventi kiekviename mieste, kad pajusti skirtumus pries ir po . Konkreciai Vilniuje tai pajutau is neigiamos puses. O akivaizdus miesto gatviu siaurinimas man stipriai nepatinka. Isivaizduoti, kad miestieciai ziema -vasara mins pedalus ar vaziuos paspirtukais po 10-15 km. pirmyn atgal yra labai vaikiskas. Nebus to niekada. Be to, o kur deti tiek sidabro , atmynus i darbus ?
|
|
2022-07-12 22:42 #720614 | |
Konkretus pavyzdys - Algirdo gatvė. Blyn, debilizmas kažkoks, plačiausia dviračių trasa ir maža to, šviesoforas pastatytas taip, kad norint paspausti mygtuką pėsčiajam reikia pereiti per dviračių trasą degant raudonam signalui. Tiesiog priverstas pažeidinėti kelių eismo taisykles.
|
|
2022-07-12 23:33 #720619 1 | |
Phantoom [2022-07-12 22:11]: apie ką ir kalbu, požiūrio ir patogumo reikalas būtų galimybės tą paprastai daryti tai bus ir naudotojų. O klimatas beje šiltėja tai sausio mėnesį gali ir pliusinė temperatūra būti Kas domisi augalais, žino terminą USDA hardiness zone - galimos minimalios temperatūrų ribos žiemą. Jūsų žiniai, Amsterdamas su Kopehaga yra 8a zonoje, Londonas 9-je, o Vilnius tik 5. Na tarkim dėl klimato šiltėjimo, centras pasislinko link 6, ant kalno esantys miegamieji rajonai liko ten kur buvę, 5je. Šitam kontekste pasakojimai, kad ir Amsterdame kartais būna sniego (ne Jūsų frazė, bet susidūriau, kapojantis dėl Naujininkų sušikimo), švelniai tariant, skamba juokingai. Dėl paspirtukų, nepaisant Gedimino prospekte išbraižytų dviračių juostų, paspirtukininkai bevelyja nardyti šaligatviais. |
|
2022-07-13 00:59 #720624 | |
Oslas, Helsinkis ar Stokholmas ne ką geriau negu Vilnius stovi pagal klimatines sąlygas...
čia šiaip pamąstymui dar su skaičiais Every day 1.2 million kilometres (0.75 million miles) are cycled in Copenhagen, with 62% (!) of all citizens commuting to work, school, or university by bicycle in fact, almost as many people commute by bicycle in greater Copenhagen as do those cycle to work in the entire United States Galiu tik pasikartot, kad jeigu atsirastų galimybės tai būtų ir naudotojai. Ir aš nesiūlau visų gatvių ir visko atiduoti vien dviratininkams. Turi būti kompleksinis sprendimas, bet net nėra ką ginčytis, kad kas liečia keliones centre ir piko metu du ratai gerokai pranašesni prieš 4. Kas dėl vairavimo kultūros tai taip, čia yra problema, kuri per vieną naktį neišssiprendžia. Su mašinom situacijos irgi net neverta lyginti kaip vairuodavome prieš 20 metų ir kaip dabar |