Sportinių ir laisvalaikio drabužių, avalynės ir aksesuarų kūrėjų bei gamintojų rinkos apžvalga

» Straipsniai » Apžvalgos
Dauguma vienaip ar kitaip esame susidūrę su sportiniais ir laisvalaikio drabužiais, avalyne, įranga ir aksesuarais. Taigi, šįkart mūsų dėmesio centre būtent didžiųjų šios rinkos dalyvių apžvalga.
versija spausdinimui
Autorius: traders.lt Data: 2017-10-21 21:14 Komentarai: (0)
Dauguma vienaip ar kitaip esame susidūrę su sportiniais ir laisvalaikio drabužiais, avalyne, įranga ir aksesuarais. Taigi, šįkart mūsų dėmesio centre būtent didžiųjų šios rinkos dalyvių apžvalga. Kaip ir įprasta buvo atlikta tiek fundametali, tiek ir techninė analizės.

Šioje apžvalgoje mes išskyrėme keturias bendroves, t.y. Nike, Adidas, Puma ir Under Armour.


Trumpas kompanijų pristatymas

Nike - tai amerikietiška tarptautinė korporacija, kuri užsiima avalynės, drabužių, įrangos ir aksesuarų projektavimu, kūrimu, gamyba ir pasauline prekyba. Tai yra didžiausia pasaulyje sportinių batų ir drabužių tiekėja bei pagrindinė sporto įrangos gamintoja. Kompanijos portfelio prekės ženklai yra Nike, Jordan, Hurley ir Converse. Nike prekės ženklo produktų asortimentą sudaro devynios kategorijos: bėgimo, Nike krepšinio, Jordan Brand, futbolo, vyrų treniravimo, moterų treniravimo, veiksmų sporto, sportinės aprangos (sporto įkvėptas gyvenimo būdas) ir golfo.

Adidas - tai Vokietijos tarptautinė korporacija, kuri projektuoja ir gamina batus, drabužius ir aksesuarus. Tai didžiausias sporto prekių gamintojas Europoje ir antras pagal dydį pasaulyje. Adidas - tai kontroliuojančioji bendrovė, kurią sudaro Reebok sportswear kompanija, TaylorMade - Adidas golfo kompanija (įskaitant Ashworth), 8,33% Bayern Munich ir Austrijos fitneso technologijų kompanija Runtastic.

Puma - tai irgi bendrovė iš Vokietijos veikianti visame pasaulyje, kuri projektuoja ir gamina sportinę bei laisvalaikio avalynę, drabužius ir aksesuarus. Ši bendrovė yra trečia pagal dydį pasaulyje sportinių drabužių gamintoja. Bendrovė siūlo tiek veiklos, tiek sportinio tipo produktus šešiose padaliniuose: komandinis sportas, bėgimas ir treniruotės, golfas, moto sportas, fundamentai ir sportinis stilius bei priedai.

Under Armour - tai amerikietiška kompanija gaminanti avalynę, sportinius ir kasdieninius drabužius skirtus vyrams, moterims ir jaunimui. Jos gaminiai parduodami visame pasaulyje ir dėvimi visų lygių sportininkų, nuo jaunimo iki profesionalių žaidimų aikštėse visame pasaulyje, taip pat ir aktyviu gyvenimo būdu pasižyminčių žmonių.


Santykinių finansinių rodiklių apžvalga ir analizė

Atlikdami santykinių finansinių rodiklių apžvalgą ir analizę mes orientavomės į laikotarpį tarp 2011 ir 2017 metų pirmojo pusmečio, o konkrečiai į metinius veiklos finansinius rezultatus. Kaip ir įprasta buvo apskaičiuoti įvairaus pobūdžio santykiniai finansiniai rodikliai, kad šiuo atveju pasirinktas kompanijas galima būtų kuo labiau ir objektyviau palyginti bei padaryti išvadas. Pabrėžiame, kad visi duomenys paimti iš oficialių bendrovių pateiktų metinių finansinių ataskaitų.

Šią analizę pradedame nuo pelningumo rodiklio EBITDA maržos. Taigi, kaip matome iš pateikto paveikslėlio su grafikais, per visą nagrinėjamą laikotarpį tarp keturių kompanijų didžiausiu minimu rodikliu pasižymėjo Nike. Be to, jis iš esmės visą laiką nuosekliai augo, tiesa, per pirmą šios įmonės šių finansinių metų ketvirtį jis kiek sumažėjo, bet ir toliau išliko didžiausias.

Didesniu EBITDA pelningumu už vidutinį nuo 2011 metų pasižymėjo ir kita kompanija iš Amerikos Under Armour, tačiau per pirmą šių metų pusmetį šios bendrovės minimas rodiklis smuktelėjo ir buvo pats mažiausias tarp visų nagrinėjamų bendrovių. Tuo tarpu Puma EBITDA marža iš esmės per visą laikotarpį (išskyrus 2011 metus ir pirmą šių metų pusmetį) buvo pati mažiausia. Kitos Vokietijos sportinių ir laisvalaikio drabužių, avalynės, įrangos ir aksesuarų gamintojos Adidas EBITDA pelningumas per visą laikotarpį buvo mažesnis už bendrą vidurkį, tačiau per pirmą šių metų pusmetį jis paaugo ir tuo pačiu pakilo virš minėto vidurkio.

Kitas pelningumo rodiklis, kuris buvo apskaičiuotas - tai turto grąžos, arba ROA. Ir vėl šiuo atveju lyderiauja didžiausia pasaulyje sportinių batų ir drabužių tiekėja bei pagrindinė sporto įrangos gamintoja Nike, kurios minimas rodiklis faktiškai visą laiką nuosekliai auga. Iš esmės per visą nagrinėjamą laikotarpį, išskyrus praėjusius metus, didesne nei bendras vidurkis turto grąža pasižymėjo ir kita Amerikos kompanija.

Tuo tarpu dviejų Vokietijos kompanijų ROA rodikliai nuo pat 2011 metų visą laiką buvo mažesni už bendrą vidurkį. Adidas metinė turto grąža kito gana nedaug, tuo tarpu Puma minimas rodiklis per 2012 - 2016 metų laikotarpį buvo pats mažiausias ir gana kuklus lyginant su kitomis trijomis šioje analizėje figūruojančiomis bendrovėmis.

Įsipareigojimų ir turto santykis - tai dar vienas svarbus rodiklis, kuris parodo, kokią turto dalį sudaro įsipareigojimai. Didžiausiu minimu rodikliu per visą nagrinėjamą laikotarpį pasižymėjo Adidas, kur nuo pat 2011 metų įsipareigojimai sudaro daugiau nei pusę viso turto. Nagrinėjamo laikotarpio pradžioje šios įmonės įsipareigojimų ir turto santykis siekė 0.54, na o dabar sudaro 0.58, t.y. šis rodiklis paaugo, tačiau vis dėl to gana nežymiai.

Mažiausiu minimu finansiniu santykiniu rodikliu nuo nagrinėjamo laikotarpio pradžios iki 2015 metų pasižymėjo Under Armour, tačiau vėliau šios bendrovės įsipareigojimų ir turto santykis dar labiau padidėjo, t.y. nuo 2011 metų iki pirmojo šių metų pusmečio pabaigos jis paaugo nuo 0.31 iki 0.48 reikšmės, arba labiausiai tarp visų keturių įmonių. Didžiausios pasaulyje sportinių batų ir drabužių tiekėjos bei pagrindinės sporto įrangos gamintojos minimas rodiklis irgi paaugo, t.y. pasistiebė nuo 0.37 iki 0.49 reikšmės, t.y. kaip ir ūgtelėjo bendras vidurkis, kuris iš esmės per visą laikotarpį sutapo su Nike įsipareigojimų ir turto santykiniu rodikliu. Vokietijos įmonės Puma įsipareigojimų ir turto finansinis santykinis rodiklis iš esmės mažai pakito, na o nuo 2015 metų jis tapo mažiausiu tarp analizuojamų keturių bendrovių.

Kalbant apie bendrąjį likvidumą, tai nuo 2011 metų iki pat praėjusių metų didžiausiu minimu rodikliu galėjo pasigirti Under Armour, tačiau per nagrinėjamą laikotarpį šios įmonės bendrasis likvidumas smuktelėjo nuo 3.8 iki 2.3 reikšmės, arba daugiausiai tarp visų kompanijų. Kitos įmonės iš Amerikos minimas finansinis santykinis rodiklis irgi iš esmės per visą laikotarpį buvo didesnis už bendrą vidurkį ir irgi krito, tačiau mažiau nei prieš tai minėtos bendrovės atveju.

Visiškai kitoje barikadų pusėje atsidūrė Adidas, kurios bendrasis likvidumas nuo pat 2011 metų buvo pats mažiausias, bet kita vertus per visus tuos metus jis gana nedaug pakito. Remiantis naujausiais duomenimis, t.y. pirmojo šių metų pusmečio pabaigoje Adidas trumpalaikis turtas viršijo šios kompanijos trumpalaikius įsipareigojimus tik 1.3 karto. Puma atveju šis rodiklis pusmečio pabaigoje buvo didesnis ir siekė 1.8. Šios kompanijos iš Vokietijos minimas rodiklis irgi iš esmės per visą laikotarpį buvo mažesnis už bendrąjį vidurkį.

Tarp keturių nagrinėjamų sportinių ir laisvalaikio drabužių, avalynės ir aksesuarų kūrėjų bei gamintojų mažiausiu turto apyvartumu per visą nagrinėjamą laikotarpį pasižymėjo dvi Vokietijos įmonės, kurių minėti rodikliai visą laiką buvo mažesni už bendrąjį vidurkį. Be to, tiek Adidas, tiek Puma turto apyvartumo rodiklis nuo pat 2011 metų buvo iš esmės stabilus bei kito itin nežymiai.

Priešingoje padėtyje atsidūrė dvi nagrinėjamos kompanijos iš Amerikos, t.y. Nike ir Under Armour. Pastarosios turto apyvartumo rodiklis iš pradžių buvo pats didžiausias, t.y. tiek 2011 metais, tiek ir 2012 metais. Tačiau po to jis krito bei tuo pačiu sumažėjo labiausiai tarp visų analizuojamų įmonių, t.y. smuko nuo 1.6 iki 1.3 reikšmės. Nike minimas rodiklis labai mažai svyravo ir iš esmės visą laiką buvo didesnis už bendrą apskaičiuotą turto apyvartumo vidurkį.

Kalbant apie šio tipo įmones, taip pat svarbus ir atsargų apyvartumo rodiklis. Kaip matome iš pateikto paveikslėlio, absoliučiai didžiausiu turto apyvartumu per visą nagrinėjamą laikotarpį pasižymėjo Nike. Šios kompanijos minimas rodiklis gerokai viršijo tiek bendrąjį vidurkį, tiek kitų įmonių atsargų apyvartumo duomenis. Verta pabrėžti, kad likusių trijų nagrinėjamų bendrovių, t.y. Adidas, Puma ir Under Armour atsargų apyvartumo rodikliai nuo pat 2011 metų buvo mažesni už bendrąjį vidurkį.

Kompanijos iš Amerikos Under Armour atsargų apyvartumo rodiklis dažniausiai būdavo pats kukliausias, tačiau kaip ir kitų dviejų Vokietijos įmonių, jis per visą mūsų nagrinėjamą laikotarpį mažai kito.

Kalbant apie grynųjų pinigų srautų iš veiklos ir pajamų santykį procentine išraiška, tai čia ir vėl neabejotina lyderė yra bendrovė iš Amerikos Nike. Tiesa, pats minimas rodiklis nuo pat nagrinėjamo laikotarpiu pradžios gan stipriai svyravo. Ta pati didelė pokyčių amplitudė fiksuota ir Puma bei kitos kompanijos iš Amerikos atveju. Tuo tarpu Adidas bendrovės, kuri yra didžiausia Europoje sportinių drabužių ir avalynės kūrėja ir gamintoja, grynųjų pinigų srautų iš veiklos ir pajamų santykio rodiklis nuo pat 2011 metų buvo pats stabiliausias tarp keturių įmonių.

Verta paminėti, kad tiek Puma, tiek Under Armour minimas rodiklis prieš dvejus metus, t.y. 2015 metais trumpam buvo neigiamas, tačiau tai nepavirto į kokią nors ilgesnės trukmės tendencija, nes buvo vienkartinis reiškinys.

Kaip ir įprasta pateikiame tris pačius naujausius analizuojamų keturių įmonių finansinius santykinius rinkos vertės rodiklius, t.y. P/E, P/BV ir P/S. Taigi, pažvelgę į pateiktą lentelę matome, kad mažiausiu P/E arba akcijos kainos ir pelno tenkančio vienai akcijai santykiniu rodikliu bent šiuo metu pasižymi Nike, tačiau kita vertus, kiti jos du rinkos vertės rodikliai yra patys didžiausi. Priešinga padėtis kalbant apie Puma rinkos vertės rodiklius, kur P/E yra pats didžiausias, o P/BV ir P/S patys mažiausi.

Iš esmės visų keturių nagrinėjamų sporto ir laisvalaikio drabužių, avalynės ir aksesuarų gamintojų akcijos remiantis naujausiais rinkos vertės rodikliais šiuo metu nėra nei nuvertintos, nei pervertinos.

Didžiausia investicine grąža šiais metais pasižymi Puma akcijos, kurios nuo šių metų pradžios jau pabrango net keturiasdešimt procentų, arba daugiausiai tarp visų analizuojamų įmonių. Antroje pozicijoje įsitaisė Adidas, kurios rinkos vertė per minimą laikotarpį pakilo kiek daugiau nei ketvirtadaliu. Tačiau būtent šios Vokietijos kompanijos akcijos labiausiai pabrango tiek praėjusiais metais, tiek ir per pastaruosius trejus metus, kuomet Adidas akcijų kaina pašoko net 3,5 karto.

Tuo tarpu Nike kapitalizacija šiais metais paaugo tik virš penkių procentų, o praėjusiais metais apskritai susitraukė, t.y. smuktelėjo beveik aštuoniolika procentų. Dar blogiau sekasi kitai kompanijai iš Amerikos Under Armour, kurios vertė jau krito apie keturiasdešimt procentų, kai praėjusiais metais susitraukė kiek mažiau, t.y. 27,9 procento, o per pastaruosius trejus metus irgi krito, t.y. smuktelėjo net 46,3 procento, arba beveik perpus. Šiuo metu tarp keturių analizuojamų įmonių didžiausia rinkos verte gali pasigirti Nike, t.y. ji siekia 86.57 mlrd. dolerių. Adidas kapitalizacija sudaro 39.18 mlrd. eurų, Puma - 5.26 mlrd. eurų, o Under Armour sudaro 7.36 mlrd. dolerių.


Techninė analizė

Šios kompanijos akcijų kaina ir toliau išlieka korekciniame - konsolidaciniame etape, kurio pabaigos ženklų kol kas nematyti, tad kol kas belieka laukti kaip toliau klostysis įvykiai.




Adidas akcijų kaina šiuo metu testuoja augimo kanalo apatinę ribą ir tai yra labai svarbus momentas po ko turėtų paaiškėti tolimesnė šios įmonės akcijų kainos kryptis. Vis dėl to po tokio pastebimo kainos augimo anksčiau ar vėliau didesnė korekcija yra neišvengiama.




Šios kompanijos akcijų kaina išlieka nuosmukio kanale, kuris prasidėjo dar gegužės mėnesį, tačiau šiuo metu yra labai svarbus momentas, nes testuojama minimo kanalo viršutinė riba. Jei ją pavyks tvariai pralaužti, tuomet tikėtinas naujas Puma akcijų kainos augimo etapas.




Under Armour akcijų kaina ir toliau išlieka nuosmukio kanale, kuris prasidėjo dar 2015 metų spalio mėnesį. Tiesa, RSI indikatorius jau sugeneravo kelis pirkimo signalus, bet vis dėl to reikėtų sulaukti daugiau ženklų apie galimą nuosmukio dugno formavimą.

 
Dar nėra komentarų