Verslo ABC: Standartinis verslo planas (rinkodaros strategija)

» Straipsniai » Verslas
Straipsnyje pateikiama informacija apie tai, kaip jūsų įmonė pateks į rinką, kokią kainodarą taikysite, kaip reklamuosite ir pardavinėsite savo produktą ar paslaugą.
versija spausdinimui
Autorius: traders.lt Data: 2017-08-12 01:44 Komentarai: (0)
Jūsų verslo plano rinkodaros strategijos dalis remiasi rinkos analizės dalimi, apie kurią rašėme prieš tai. Taigi, tęsiame rubriką Verslo ABC, kuri yra skirta skatinti verslumą mūsų šalyje, bei pristatome išsamesnę informaciją apie standartinio verslo plano rinkodaros strategijos dalį ir jos rašymą.

Šioje dalyje pateikiama informacija apie tai, kaip jūsų įmonė pateks į rinką, kokią kainodarą taikysite, kaip reklamuosite ir pardavinėsite savo produktą ar paslaugą.

Ką apima verslo plano rinkodaros strategijos dalis?

Rinkodaros strategijos dalyje pateikta daug rinkodaros informacijos, kuri ne tik suteikia potencialiems investuotojams svarbią informaciją peržiūrint jūsų verslo analizę, bet tai gali būti naudojama kaip projektas rinkodaros planui ir visai būsimai rinkodaros veiklai.

Čia apžvelgiame, kaip suskirstyti pagrindinę informaciją verslo plano rinkodaros strategijos dalyje naudojant 4 Ps (produktas, skatinimas, kaina, vieta) rinkodaros koncepciją.

Produktas

Tai fizinis produktas ar paslaugos, kurias planuojate siūlyti. Kai kurios produkto sritys, kurios turėtų būti įtrauktos į šį skyrių, yra šios:

Prekės ženklo pavadinimas

Susiję produktai ar paslaugos

Funkcionalumas

Pakuotė

Kokybė

Garantija



Skatinimas

Šiame skyriuje pateikiami įvairūs aspektai, kaip planuojate parduoti savo produktą ar paslaugą. Sritys, į kurias turėsite kreiptis, yra šios:

Reklama

Rinkodaros biudžetas

Reklaminė strategija

Viešumas ir viešieji ryšiai

Pardavimų galia

Pardavimų skatinimas



Kaina

Kainų skyriuje pateikiama kaip planuojate savo produkto ar paslaugos kainodarą. Kainų nustatymo aspektai, kuriuos turėsite išspręsti, yra šie:

Kompleksinis pardavimas (jei turite susijusių produktų / paslaugų)

Kainų lankstumas

Kainodaros strategija

Mažmeninė kaina

Sezono kaina (jei taikoma)

Didmeninė (apimties) kaina



Vieta

Taip pat žinoma kaip platinimas, šiame skyriuje kalbama apie jūsų produkto ar paslaugos pristatymą jūsų klientui. Štai sritys, kurias reikės aptarti:

Platinimo centrai

Platinimo kanalai

Atsargų valdymas

Logistika

Užsakymo procesas

Transportavimas

Paskirstymo tipas

Sandėliavimas



Jūsų rinkodaros strategija gali būti viena iš galingiausių verslo plano dalių. Štai keletas patarimų, kuriuos turėtumėte žinoti, kai rašote rinkodaros strategijos dalį, kad galėtumėte padaryti ją kuo veiksmingesnę ir tinkamiausią.

1. Padarykite tai unikaliu

Jūsų rinkodaros strategijos pagrindas turėtų būti jūsų unikalus pardavimo pasiūlymas (USP) arba teiginys, kuriame išdėstyta, kas skiria jus nuo visų kitų rinkos dalyvių. Iš pradžių sukurkite savo USP, tada naudokite jį susiejant su kiekvienu iš 4 Ps (produktas, skatinimas, kaina, vieta). Bendra tema kiekvienoje marketingo strategijos dalyje turėtų būti tai, kaip jūsų verslas išsprendžia problemą arba patenkina poreikį geriau nei bet kas kitas.

2. Žinokite savo pirkėjus / klientus

Informacija, kurią įtraukiate į savo rinkodaros strategiją, turėtų apimti visus tyrimus, kuriuos padarėte atlikdami rinkos analizę. Įsitikinkite, kad turite aiškią idėją apie tai, kas yra jūsų idealūs pirkėjai ar klientai, ką jie mėgsta, ko jiems reikia ir ko jie tikisi. Tai padės jūsų marketingo strategijai būti labiau taiklesnei ir pritaikomai jūsų tikslinei auditorijai.

3. Būkite lankstūs

Nors 4 Ps rinkodara puikiai tinka fiziniams produktams, ji turi būti šiek tiek pritaikyta paslaugoms. Pavyzdžiui, vietovės skiltyje galite apsvarstyti galimybę įtraukti internetinę svetainę vietoj fizinės vietos. Be to, jūsų svetainė taip pat turėtų būti jūsų reklamos skyriaus dalis, kaip ir visos socialinės žiniasklaidos, kuriose dalyvausite.

4. Atlikite savo tyrimus

Kai nustatote savo kainas, turėtumėte turėti daug duomenų, kad galėtumėte pagrįsti savo sprendimą. Įtraukite pramonės ataskaitas, konkurentų reklamas ir palyginimus, kuriuos suteikia jūsų atliktas tyrimas ir kaip padarėte išvadą, kad tinkamai įvertinote produkto ar paslaugos kainas.

5. Naudokite vizualizacijas

Kaip ir kitose jūsų verslo plano dalyse, naudojant diagramas, grafikus ir vaizdus, kad pademonstruotumėte savo faktus, galite lengviau perteikti savo informaciją auditorijai. Ar jūsų kainos yra pramonės sektoriaus viduryje? Ar ketinate naudoti keturių pakopų paskirstymo procesą? Naudokitės vaizdinėmis priemonėmis, kad tai paaiškintumėte.

6. Prisiminkite savo biudžetą

Kitoje verslo plano dalyje pristatysite savo įmonės finansinę analizę, tačiau prisiminkite šiuos skaičius, kai rašysite savo rinkodaros strategiją. Jūsų rinkodaros procesas gali atrodyti gerai, tačiau tik tuomet, kai susiesite jį tiesiogiai su savo finansine padėtimi, nes kitaip jums bus sunku pasiekti savo tikslus.

7. Įtraukite savo pavyzdžius

Rinkodaros dalyje taip pat reikėtų įtraukti konkrečius pavyzdžius ar eksponatus, kurie bus naudojami. Rinkos užtikrinimo priemonių pavyzdžiai yra vizitinės kortelės, brošiūros ir informaciniai lapeliai.


Dar daugiau informacijos, patarimų ir straipsnių verslo bei verslumo tematika rasite mūsų tinklapio straipsnių skiltyje Verslas bei nuspaudę šią aktyvuotą nuorodą.

Parengta remiantis užsienio internetiniais tinklapiais
 
Dar nėra komentarų