Dvidešimt didžiausias pajamas uždirbusių pasaulio futbolo klubų

» Straipsniai » Atsipalaidavimui
Remiantis jau dvidešimtą kartą skelbiamu verslo konsultacijų bendrovės Deloitte Futbolo pinigų lygos tyrimu, TOP20 klubų pajamos per praeitą sezoną siekė 7,4 mlrd. eurų.
versija spausdinimui
Autorius: traders.lt Data: 2017-01-28 16:49 Komentarai: (0)
Populiariausia sporto šaka Europoje bei pasaulyje ir toliau išlieka futbolas. Kadangi Europoje žaidžia patys geriausi futbolininkai bei šiame žemyne įsikūrę patys stipriausi ir žinomiausi pasaulyje futbolo klubai, kurių daugelis gyvuoja daugiau nei šimtą metų, tad neverta stebėtis, jog tarp dvidešimties didžiausias pajamas praėjusiame sezone uždirbusių pasaulio futbolo klubų, ir toliau visi yra būtent iš Europos. Tęsiasi ta pati tendencija, t.y. fiksuojami nauji rekordiniai lygiai.

Remiantis jau dvidešimtą kartą skelbiamu verslo konsultacijų bendrovės Deloitte Futbolo pinigų lygos tyrimu, kurio tikslas yra reitinguoti daugiausiai uždirbančius pasaulio futbolo klubus, dvidešimties daugiausiai uždirbančių klubų pajamos praėjusį sezoną, lyginant su ankstesnių metų rezultatais, paaugo dvyliką procentų ir siekė 7,4 mlrd. eurų, t.y. naujas absoliučiai rekordinis lygis bei tuo pačiu išsipildė prognozės, jog bus viršyta septynių milijardų eurų riba. Sezoną prieš tai prieaugis buvo mažesnis ir siekė aštuonis procentų. Be to, pirmą kart net trijų klubų sezono pajamos viršijo šešių šimtų milijonų eurų ribą. Labiausiai prie augusių bendrų klubų pajamų prisidėjo ūgtelėjusios pajamos iš rungtynių transliacijų ir komercinių sutarčių. Prognozuojama, kad futbolo klubų pajamos ir toliau kils bei per šį sezoną bendros dvidešimties reitinge lyderiaujančių klubų pajamos jau viršys aštuonis milijardus eurų.

Pagrindinis pasikeitimas yra tai, kad dvidešimties didžiausias pajamas per praėjusį sezoną uždirbusių futbolo klubų sąrašo viršūnėje po vienuolikos metų pertraukos atsidūrė Manchester United klubas, kurio pajamos pašoko iki rekordinio lygio. Jos pakilo visose trijose pagrindinėse srityse, t.y. padidėjo tiek pajamos iš rungtynių dienos, tiek iš transliacijų pardavimo, tiek iš komercinės veiklos. Minimas futbolo klubas sugrįžo į UEFA Čempionų lygos turnyrą, be to, sudarė naujas reklamines sutartis.

Antroje pozicijoje pagal per praėjusį sezoną uždirbtas pajamas atsidūrė FC Barcelona klubas, na o kitas klubas iš Ispanijos Real Madrid CF po vienuolikos iš eilės metų karaliavimo minimame sąraše, nusileido į trečiąją poziciją, tačiau pagal pajamas tik labai nežymiai atsiliko nuo prieš tai minėtos komandos.

Premier lygos klubams sudarius rekordinės vertės 2016-2017 metų sezono rungtynių televizijos transliacijų teisių pardavimo sandorius, didelė tikimybė, kad ateinančiais metais beveik visi šios lygos klubai atsidurs daugiausiai uždirbančių TOP 30 futbolo klubų sąraše .

Pirmajame dvidešimtuke tėra šešių valstybių klubai: net aštuoni iš Anglijos (Manchester United FC, Manchester City FC, London Arsenal FC, London Chelsea FC, Liverpool FC, London Tottenham Hotspur FC, London West Ham United FC bei Leicester city FC, kai ankstesnį sezoną jų buvo devyni), keturi iš Italijos (Turin Juventus FC, AS Roma, AC Milan ir FC Internazionale Milan, kai prieš tai irgi buvo keturi), trys iš Ispanijos (FC Barcelona, Real Madrid CF ir Atletico de Madrid FC, t.y. tiek pat kiek prieš metus), try iš Vokietijos (FC Bayern Munich, Borussia Dortmund FC ir FC Gelsenkirchen Schalke 04, irgi tiek pat kiek ankstesnį sezoną), vienas iš Prancūzijos (Paris Saint-Germain FC, praėjusiais metais irgi buvo vienas) bei vienas iš Rusijos (FC Zenit Saint Petersburg, praėjusiais metais irgi buvo vienas).

20 pasaulio futbolo klubų, kurie 2015-16 metų sezone uždirbo didžiausias pajamas sąrašas (reitingas sudarytas remiantis Deloitte surinkta ir pakoreguota informacija, t.y. šis reitingas atspindi pasaulio futbolo klubų pajamas iš tiesioginės veiklos. Futbolo klubų pajamos yra suskirstytos į tris kategorijas: rungtynių dienos, transliacijų ir komercinės):

1. (3.) Manchester United FC

Per praėjusį sezoną šio klubo iš Anglijos pajamos paaugo beveik trečdaliu iki rekordinių 689 mln. eurų. Labiausiai prie to prisidėjo augusios pajamos iš komercinės veiklos, kurios yra aukščiausios tarp visų dvidešimties didžiausias pajamas uždirbančių pasaulio futbolo klubų. Per pastaruosius penkerius sezonus Manchester United FC pajamos šoktelėjo net 74 procentais. Per 2014-15 metų sezoną jos ūgtelėjo vos 0,3 procento.

Komercinės pajamos sudarė net 53 procentus visų pajamų. Klubo pajamos iš rungtynių transliacijų siekė 27 procentus visų pajamų vertės ir per šį sezoną dėka naujos sutarties jos dar labiau ūgtelės. Tuo tarpu Manchester United FC rungtynių dienos pajamos per praėjusį sezoną buvo didžiausios tarp visų dvidešimties klubų bei sudarė penktadalį visų pajamų. Šio klubo bendros pajamos visuomet buvo didžiausios tarp visų Anglijos komandų.

Deja, deja, tačiau aikštėje padėtis tikrai nėra labai gera, nes praėjusį sezoną tiek vietinėje lygoje, tiek Europos lygose klubo pasiekimai nebuvo itin džiuginantys, nors, tiesa, buvo iškovota viena iš Anglijos taurių. Verta pažymėti, kad šį sezoną Manchester United FC nedalyvauja UEFA Čempionų lygoje, tad tai neigiamai paveiks klubo pajamas, bei tuo pačiu prognozuojama, kad susilpnėjęs svaras irgi gali neigiamai paveikti šio klubo pozicijas reitinge.

Pagal gerbėjų skaičių socialiniuose tinkluose Facebook, Twitter ir Instagram šiuo metu šis Anglijos klubas užimą trečiąją vietą, o bendras jų skaičius siekia 97,4 milijonus.

2. (2.) FC Barcelona

Šiam klubui iš Katalonijos praėjęs sezonas buvo kiek mažiau sėkmingas nei ankstesnis kai buvo iškovotos visos trys pagrindinės taurės. Šįkart FC Barcelona nugalėjo Ispanijos Laliga čempionate ir laimėjo šalies Karaliaus taurę. Tačiau klubo pajamos ir toliau augo. Šįkart jos pasistiebė 10,5 procento iki 620,2 mln. eurų, kai per ankstesnį sezoną ūgtelėjo kiek labiau, t.y. 15,7 procento. Per pastaruosius penkerius sezonus pajamos pakilo 28,4 procento.

Prieaugis fiksuotas tiek iš rungtynių dienos srities, tiek iš transliacijų pardavimų, na o labiausiai paaugo pajamos iš komercinės veiklos, kurios sudarė 48 procentus visų pajamų. Prieš šį sezoną klubas pasirašė keletą naujų reklamos sutarčių bei dar metams pratęsė reklamos ant marškinėlių sutartį su Qatar Airways, kuri klubo pajamas papildomai padidins mažiausiai penkiais milijonais eurų. Nuo kito sezono FC Barcelona turės naują pagrindinį rėmėją, tad tuo pačiu pajamos iš reklamos ant marškinėlių bus dar mažiausiai penkiolika milijonų eurų didesnės, be to, klubas tikisi pratęsti sutartį su techniniu partneriu Nike, kas turėtų dar labiau kilstelti komercines pajamas. Per praėjusį sezoną pajamos iš rungtynių transliacijų sudarė trečdalį visų pajamų vertės, o iš rungtynių dienos - devyniolika procentų.

FC Barcelona tarp visų dvidešimties didžiausias pajamas pasaulyje uždirbusių futbolo klubų turi daugiausiai fanų Facebook ir Instagram socialiniuose tinkluose bei yra antras pagal populiarumą Twitter. Bendras gerbėjų skaičius - 159,1 milijoną.

3. (1.) Real Madrid CF

Ispanijos sostinės futbolo klubas pagal per praėjusį sezoną uždirbtas pajamas dvidešimties klubų reitinge nusileido į trečią vietą. Pajamos per metus ūgtelėjo 7,5 procento iki 620,1 mln. eurų, kai per ankstesnius metus - penkiais procentais. Per pastaruosius penkerius sezonus Real Madrid CF pajamos pakilo beveik dvidešimt vienu procentu. Praėjusį sezoną Real Madrid CF rekordinį vienuoliktą kartą iškovojo prestižinio turnyro UEFA Čempionų lygos taurę ir tai buvo vienintelis ir pagrindis klubo laimėjimas futbolo aikštėje.

Daugiausiai pajamų (42 procentus) šiam klubui sugeneravo komercinė veikla iš kurios bus uždirbta dar daugiau, nes buvo pagerinta sutartis su Adidas, t.y. ji tapo dar pelningesnė, pajamos iš rungtynių transliacijų pardavimo siekė 227.7 mln. eurų ir buvo pačios didžiausios tarp visų dvidešimties apžvelgiamų klubų bei sudarė 37 procentus visų pajamų vertės, na o pajamos iš rungtynių dienos sudarė kiek daugiau nei penktadalį visų pajamų vertės.

Pagal populiarumą Facebook ir Instagram socialiniuose tinkluose ši komanda iš Ispanijos nusileido tik savo amžinajai priešininkei, tuo tarpu Twitter tinklapyje užėmė lyderės poziciją. Iš viso visuose trijose tinklapiuose klubas turi 158,4 milijonus gerbėjų.

4. (5.) FC Bayern Munich

FC Bayern Munich - tai neabejotinas Vokietijos futbolo lyderis visose srityse. Eilinį kart triumfuota šalies čempionate ir iškovota taurė, tačiau ir vėl nepasisekė Čempionų lygoje. Klubo pajamos per praėjusį sezoną pakilo iš ties pastebimai, t.y. ketvirtadaliu iki 592 mln. eurų, kai sezoną prieš tai jos pasistiebė tik trim procentais. Per pastaruosius penkis sezonus pajamos ūgtelėjo 60,9 procento. Šis klubas jau net devintą sezoną iš eilės atsiduria tarp penkių didžiausias pajamas uždirbusių pasaulio futbolo klubų.

Labiausiai Vokietijos komandos pajamų prieaugį lėmė pelningesnė rungtynių transliacijos sutartis. Pajamos iš šios srities sugeneravo ketvirtadalį visų pajamų vertės. Ir toliau absoliučiai daugiausiai, t.y. net 58 procentai, uždirbama iš komercinės veiklos, ir šios srities pajamos per praėjusį sezoną dar labiau pakilo. Mažiausiai pajamų sugeneravo rungtynių dienos sritis, t.y. septyniolika procentų.

Pagal populiarumą socialiniuose tinkluose FC Bayern Munich pastebimai atsilieka nuo prieš tai minėtų klubų, t.y. bendras gerbėjų skaičius siekia 52,3 milijonus.

5. (6.) Manchester City FC

Šis futbolo klubas iš Anglijos per praėjusį sezoną taip pat viena pozicija palypėjo reitinge pagal pajamas ir pirmą kart pateko į pirmąjį penketuką. Jos per metus paaugo virš trylikos procentų iki 524.9 mln. eurų. Per penkis sezonus pajamos pasistiebė net 83,6 procento.

Daugiausiai pajamų Manchester City FC sugeneravo iš komercinės veiklos (46 procentus), tuo tarpu sėkmingas pasirodymas UEFA Čempionų lygoje, kur buvo nueita iki pat pusfinalio, prisidėjo prie klubo pajamų augimo iš rungtynių transliacijų, kurios sudarė 41 procentą visų pajamų vertės ir buvo antros pagal dydį tarp visų apžvelgiamų dvidešimties klubų. Nepaisant padidinto stadiono vietų skaičiaus ir ūgtelėjusio rungtynių lankomumo, rungtynių dienos pajamos buvo mažiausios ir sudarė tik tryliką procentų visų pajamų vertės.

Pagal populiarumą socialiniuose tinkluose šis futbolo klubas taip pat gerokai nusileidžia prieš tai minėtiems konkurentams, t.y. bendras fanų skaičius siekia 30,7 milijonus.

6. (4.) Paris Saint-Germain FC

Paris Saint-Germain FC ir toliau dominuoja Prancūzijoje ir tai vienintelis klubas iš šios šalies, kuris pateko tarp dvidešimties per praėjusį sezoną daugiausiai pajamų pasaulyje uždirbusių futbolo klubų. Pajamos per sezoną pasistiebė virš aštuonių procentų iki 521 mln. eurų, kai per ankstesnį sezoną jos ūgtelėjo dviem procentais. Bendrai per pastaruosius penkis sezonus šio klubo pajamos pašoko net 2,4 karto.

Būtent lėtas pajamų augimas lėmė, kad Paris Saint-Germain FC per metus reitinge prarado dvi pozicijas. Daugiausiai pajamų, t.y. 58 procentus, sugeneravo komercinė veikla. Klubas pagal šios srities pajamas per praėjusį sezoną buvo trečias tarp dvidešimties komandų. Pajamos iš rungtynių transliacijų kiek ūgtelėjo ir sudarė beveik ketvirtadalį visų pajamų vertės, na o rungtynių dienos pajamos - aštuoniolika procentų visų pajamų.

Bendras šio klubo iš Prancūzijos gerbėjų skaičius socialiniuose tinkluose siekia 37,5 milijonus.

7. (7.) London Arsenal FC

Šio futbolo klubo iš Londono pasiekimai tiek futbolo aikštėse, tiek ir šiame reitinge išliko stabilūs, tiesa, Premier lygoje buvo užimta aukšta antroji vieta. Pajamos per metus paaugo beveik aštuoniais procentais iki 469 mln. eurų, kai per ankstesnį sezoną pasistiebė labiau, t.y. 21,2 procento. Per pastaruosius penkerius metus jos ūgtelėjo 61,7 procento.

Skirtingai nuo kitų apžvelgiamų futbolo klubų, Arsenal FC daugiausiai pajamų sugeneravo iš rungtynių transliacijų, t.y. 41 procentą, na o likusios dvi dalys iš esmės buvo apylygės, t.y. trisdešimt procentų visų pajamų gauta iš komercinės veiklos, na o dvidešimt devyni procentai - iš rungtynių dienos, kur klubo pajamos buvo antros pagal dydį tarp visų apžvelgiamų klubų, kai dar sezoną prieš tai Londono klubas šioje srityje lyderiavo.

Bendras gerbėjų skaičius socialiniuose tinkluose Facebook, Twitter ir Instagram siekia penkiasdešimt penkis milijonus.

8. (8.) London Chelsea FC

Dar vieno klubo iš Londono Chelsea pozicija reitinge per metus irgi nepakito, tačiau pasirodymas futbolo aikštėje, ypač kalbant apie šalies čempionatą, kur sezoną prieš tai buvo iškovota pirma vieta, buvo tiesiog siaubingas, ko pasekoje šį sezoną šis klubas nedalyvauja Europos turnyruose, o tai neigiamai paveiks jo pajamas.

Šio klubo pajamos per praėjusį sezoną paaugo 6,4 procento iki 447.4 mln. eurų, kai sezoną prieš tai ūgtelėjo kiek sparčiau, t.y. 8,3 procento. Bendrai per paskutinius penkerius sezonus pajamos pasistiebė 38,4 procento. Daugiausiai pajamų (43 procentai) buvo uždirbta iš rungtynių transliacijų pardavimo, pajamos iš komercinės veiklos dėl naujos reklamos ant marškinėlių sutarties su Yokohama Tyres ūgtelėjo ir sudarė trisdešimt šešis procentus visų pajamų vertės, na o pajamos iš stadiono sudarė 21 procentą visų pajamų vertės.

Iš viso London Chelsea FC socialiniuose tinkluose turėjo 63,3 milijonus gerbėjų.

9. (9.) Liverpool FC

Dar viena komanda iš Anglijos - tai Liverpool FC, kuri irgi išsaugojo tą pačią vietą daugiausiai uždirbusių futbolo klubų sąraše. Per sezoną klubo pajamos pakilo tik trim procentais iki 404 mln. eurų, kai prieš tai paaugo 28,1 procento. Per penkerius metus jos pasistiebė 73,4 procento.

Daugiausia pajamų sugeneruota iš rungtynių transliacijų, t.y. 42 procentai, na o šios srities pajamos per šį sezoną dėl naujos transliavimo sutarties dar labiau pakils. Tuo tarpu komercinės pajamos sudarė 39 procentus visų pajamų. Rungtynių dienos dalis bendruose pajamose siekė beveik penktadalį, nors galėjo būti didesnė, nes dėl pertvarkomo stadiono dalis vietų nebuvo užpildoma, tačiau šį sezoną šios srities pajamos dėl didesnio vietų skaičiaus turėtų ūgtelėti.

Bendras šio klubo iš Anglijos fanų skaičius socialiniuose tinkluose sudarė beveik keturiasdešimt milijonų, t.y. 39,8 milijonus.

10. (10.) Turin Juventus FC

Italijoje ir toliau dominuoja Turin Juventus FC futbolo klubas, kurio pajamos tuo pačiu yra pačios didžiausios tarp šios šalies klubų. Jos per sezoną, nepaisant kritusių pajamų iš transliacijų pardavimo ir rungtynių dienos, paaugo virš penkių procentų iki 341 mln. eurų. Sezoną prieš tai fiksuotas 16,1 procento prieaugis. Per penkis sezonus pajamos pašoko trim ketvirtadaliais.

Daugiausiai pajamų Juventus klubas uždirbo iš savo rungtynių transliacijų pardavimo, t.y. 57 procentus, rungtynių dienos pajamos sudarė tryliką procentų visų pajamų vertės, na o komercinio tipo pajamos, kurios dėl naujų sutarčių su Adidas ir Jeep ūgtelėjo, sudarė trisdešimt procentų visų pajamų.

Iš viso Turin Juventus FC socialiniuose tinkluose turėjo 34,6 milijonus gerbėjų.

11. (11.) Borussia Dortmund

Vienuoliktoje vietoje, kuri per metus nepakito, atsidūrė antroji Vokietijos komanda Borussia Dortmund. Kadangi praėjusį sezoną šis klubas nežaidė UEFA Čempionų lygoje, tad jo pajamos ūgtelėjo vos vienu procentu iki 284 mln. eurų, kai per ankstesnį sezoną palypėjo į viršų 7,3 procento. Bendrai per paskutinius penkis sezonus klubo iš Dortmundo pajamos pakilo 44,2 procento. Kadangi praėjusį sezoną šis klubas Vokietijos čempionate užėmė antrą vietą, tad šį sezoną jis vėl dalyvauja Čempionų lygos turnyre, kas teigiamai paveiks jo pajamas.

Borussia daugiausiai pajamų uždirbo iš komercinės veiklos, t.y. net beveik pusę (49 procentai). Transliacijų pardavimas atnešė beveik trisdešimt procentų visų pajamų, tuo tarpu rungtynių dienos sritis sugeneravo 22 procentus visų klubo pajamų.

Borussia Dortmund fanų skaičius socialiniuose tinkluose nėra didelis ir siekia bendrai 20,9 milijonus.

12. (12.) London Tottenham Hotspur FC

Praėjusį sezoną ši komanda iš Londono Anglijos čempionate užėmė trečią vietą, arba aukščiausią per visą Premier lygos istoriją. Tai reiškia, kad šį sezoną Tottenham Hotspur dalyvavo Čempionų lygos turnyre, kas automatiškai padidins šio futbolo klubo pajamas, be to, jos turėtų augti ir dėl naujos pelningesnės Anglijos čempionato rungtynių transliavimo sutarties. Be to, klubas stato naują stadioną, kuriame bus daugiau vietų žiūrovams, bei šį sezoną Čempionų lygos rungtynes žaidė didesniame stadione, kas turėtų lemti rungtynių dienos srities pajamų prieaugį.

Per praėjusį sezoną šio klubo iš Londono pajamos ūgtelėjo 8,5 procento iki 280 mln. eurų, o per paskutinius penkis metus pakilo 57,3 procento. Daugiausiai pajamų (53 procentai) buvo sugeneruota iš rungtynių transliacijų pardavimo, komercinės pajamos sudarė 28 procentus visų pajamų vertės, na o rungtynių dienos - beveik penktadalį.

Bendras gerbėjų skaičius socialiniuose tinkluose Facebook, Twitter ir Instagram siekia vienuolika milijonų.

13. (16.) Atletico de Madrid FC

Ši Ispanijos komanda per praėjusį sezoną labiausiai ūgtelėjo daugiausiai uždirbančių futbolo klubų sąraše, t.y. net trim pozicijomis, ir prie to tiesiogiai prisidėjo jos sėkmingas pasirodymas UEFA Čempionų lygoje bei daugiau pajamų gautų iš rungtynių transliacijų Ispanijos čempionate. Tad bendros pajamos per sezoną ūgtelėjo gana pastebimai, t.y. 29 procentais iki 229 mln. eurų, kai per ankstesnį sezoną jos pakilo tik virš keturių procentų. Bendrai per paskutinius penkis metus pajamos pašoko kiek daugiau nei dvigubai.

Būtent pajamos iš rungtynių transliacijų ir sudarė didžiausią Atletico de Madrid FC per praėjusį sezoną uždirbtų pajamų dalį, t.y. net 61 procentą. Pajamos iš komercinės veiklos siekė 23 procentus visų pajamų vertės, na o likusi šešiolikos procentų dalis buvo sugeneruota iš rungtynių dienos srities. Šiuo metu statomas naujas stadionas, kuris bus didesnis ir talpesnis, tad turėtų augti ir šios komandos pajamos iš stadiono.

Bendras futbolo klubo iš Madrido gerbėjų skaičius socialiniuose tinkluose sudaro devyniolika milijonų.

14. (13.) FC Gelsenkirchen Schalke 04

FC Gelsenkirchen Schalke 04 - tai trečiasis klubas iš Vokietijos, kuris pateko tarp dvidešimties daugiausiai pajamų uždirbusių futbolo komandų. Tai jau keturioliktas sezonas iš eilė kai jis patenka į minimą sąrašą. Šį sezoną Vokietijos komanda ir vėl nedalyvauja UEFA Čempionų lygos turnyre, tad tikėtis didesnio pajamų prieaugio neverta.

Schalke 04 daugiausiai pajamų per praėjusį sezoną uždirbo iš komercinės veiklos, t.y. 44 procentus. Trečdalį pajamų sugeneravo rungtynių transliacijų pardavimas, na o likusi dalis, t.y. 23 procentai buvo gauta iš rungtynių dienos srities. Per sezoną bendros pajamos pakilo virš dviejų procentų iki 225 mln. eurų, kai per ankstesnį pasistiebė irgi panašiai. Per pastaruosius penkis sezonus jos ūgtelėjo 28,6 procento.

Šis futbolo klubas iš Vokietijos socialiniuose tinkluose turi tik 3,7 milijonus fanų.

15. (15.) AS Roma

Ši futbolo komanda iš Italijos sostinės pirmą kart reitinge aplenkė AC Milan klubą. Jo pajamos per praėjusį sezoną ūgtelėjo 22 procentais iki 218 mln. eurų, na o šį prieaugį pagrinde lėmė dalyvavimas Čempionų lygos turnyre, kas padidino iš transliacijų gaunamas pajamas, kurios beje per praėjusius metus sudarė net 71 procentą visų pajamų vertės. Ši sezoną AS Roma nepateko į pagrindinį UEFA Čempionų lygos turnyrą, kas neigiamai paveiks jo pajamas.

Beje, šis futbolo klubas yra vienintelis tarp dvidešimties apžvelgiamų, kuris žaidžia be reklamos ant marškinėlių, tad nenuostabu, jog jo pajamos iš komercinės veiklos sudaro vos šešiolika procentų visų pajamų vertės, na o dar mažesnė dalis pajamų, t.y. tik trylika procentų, yra sugeneruojama iš rungtynių dienos segmento. Per pastaruosius penkerius metus bendros pajamos paaugo net aštuoniasdešimt aštuoniais procentais.

AS Roma socialiniuose tinkluose iš viso turi 10,5 milijonus gerbėjų.

16. (14.) AC Milan

AC Milan - tai trečiasis Italijos klubas, kuris pateko tarp dvidešimties, kurių pajamos yra pačios didžiausios. Deja, tačiau šios komandos šlovingi laikai futbolo aikštėje jau toli praeityje, nes pastaruoju metu sekasi ne itin gerai, tačiau bandoma atsigauti ir atsitiesti. Šiame reitinge per metus Italijos klubas prarado dvi pozicijas ir nukrito iki žemiausios vietos per visą dvidešimt sezonų, kai sudaromas toks sąrašas.

Jo pajamos per sezoną ūgtelėjo aštuoniais procentais iki 215 mln. eurų, kai per ankstesnį susitraukė net penktadaliu. Per paskutinius penkerius metus AC Milan pajamos smuktelėjo virš šešiolikos procentų. Labai tikėtina, kad per šį sezoną klubas daugiausiai uždirbančių sąraše nusileis dar žemiau. Daugiausiai pajamų per metus Italijos komanda uždirbo iš komercinės veiklos (47 procentai), 41 procentą visų pajamų sugeneravo rungtynių transliacijų pardavimas, na o iš rungtynių dienos buvo uždirbta dvylika procentų visų pajamų.

Nepaisant to, kad futbolo aikštėje pastaruosius kelis metus AC Milan sekėsi gana prastai, tačiau jis turi gana daug gerbėjų socialiniuose tinkluose, t.y. iš viso 31,9 milijonus.

17. (18.) FC Zenit Saint Petersburg

FC Zenit Saint Petersburg - tai turtingiausias Rusijos futbolo klubas, kurio savininkė yra Gazprom. Per sezoną jo pajamos paaugo virš septyniolikos procentų iki 197 mln. eurų. Iš esmės pajamos kilo dėl pelningesnės rungtynių transliacijų sutarties. Tačiau kadangi praėjusį sezoną klubas šalies čempionate užėmė tik trečią vietą, tad nedalyvauja šio sezono Čempionų lygos turnyre, kas neigiamai paveiks jo bendras pajamas, ir komanda ko gero pagal šį rodiklį gali iškristi iš pirmojo dvidešimtuko.

Absoliučiai daugiausiai pajamų ši Rusijos komanda sugeneravo iš komercinės veiklos, t.y. net 74 procentus, tuo tarpu pajamos iš rungtynių transliacijų ir rungtynių dienos buvo pačios mažiausios tarp visų dvidešimties daugiausiai pasaulyje uždirbančių futbolo klubų. Jos sudarė atitinkamai 21 ir vos penkis procentus visų pajamų. Tačiau šiuo metu Sankt Peterburge statomas naujas modernus ir talpesnis stadionas, tad bent jau šio klubo pajamos iš stadiono ateityje turėtų augti.

FC Zenit Saint Petersburg bendras gerbėjų skaičius Facebook, Twitter ir Instagram socialiniuose tinklapiuose siekia 2,1 milijoną, tačiau realiai jis yra didesnis, nes didžioji dalis klubo gerbėjų naudoja rusiškus socialinius tinklus.

18. London West Ham United FC

Pirmajame daugiausiai pajamų uždirbančių futbolo klubų dvidešimtuke atsirado vietos ir dar vienam klubui iš Londono, t.y. West Ham United FC. Jo pajamos per sezoną pasistiebė beveik penktadaliu iki 192 mln. eurų, na o per pastaruosius penkis sezonus pašoko net 3,3 karto. Sėkmingas pasirodymas futbolo aikštėse bei didesnės pajamos iš reklamos ir televizijų transliacijų lėmė bendrą pajamų prieaugį.

London West Ham United FC net šešiasdešimt procentų visų pajamų uždirbo iš savo rungtynių transliacijų, 21 procentą visų pajamų sudarė pajamos iš komercinės veiklos, na o likusi pajamų dalis, t.y. devyniolika procentų, buvo sugeneruota iš rungtynių dienos srities. Kadangi nuo šio sezono šis futbolo klubas persikėlė į naują stadioną, kuriame daugiau vietų žiūrovams, tad rungtynių dienos pajamos turėtų ūgtelėti kaip ir pajamos iš televizijos transliacijų.

Bendras komandos gerbėjų skaičius socialiniuose tinkluose siekia 3,2 milijonus.

19. (20.) FC Internazionale Milan

Klubo iš Italijos FC Internazionale Milan pajamos per sezoną paaugo 8,5 procento iki 179 mln. eurų, tačiau per pastaruosius penkerius metus susitraukė vienuolika procentų. Prognozuojama, kad jau po šio sezono šis klubas gali iškristi iš pirmojo dvidešimtuko. Inter praėjusį sezoną nedalyvavo Europos taurių turnyruose, tad tai buvo veiksnys, kuris neigiamai paveikė pajamas, tačiau tą sugebėjo kompensuoti augusios pajamos iš reklamos.

Per praėjusį sezoną daugiausiai pajamų šis klubas uždirbo iš savo rungtynių transliacijų pardavimo, t.y. 55 procentus visų pajamų. Tuo tarpu pajamos iš komercinės veiklos sudarė 31 procentą visų pajamų, o mažiausia dalis buvo sugeneruota iš rungtynių dienos, t.y. keturiolika procentų.

Šis futbolo klubas iš Milano socialiniuose tinkluose iš viso turi 8,6 milijonus gerbėjų.

20. Leicester City FC

Leicester City FC - tai dar viena praėjusių metų staigmena arba netikėtumas - sensacija, kaip ir Brexit bei Donald Trump pergalė Amerikos prezidento rinkimuose. Būtent šis kuklus klubas praėjusį sezoną tapo konkurencingiausios ir pačios galingiausios Europoje ir pasaulyje Anglijos Premier lygos nugalėtoju, t.y. jis padarė tai, ko realiai nesitikėjo niekas. Ir nors jo pirmasis pasirodymas Čempionų lygoje sėkmingas, tačiau vietiniame čempionate šį sezoną princesė ir vėl pavirto į pelenę.

Klubo pajamos per sezoną pakilo dvidešimt trim procentais iki 172 mln. eurų, kai sezoną prieš tai pašoko net 3,7 karto. Per pastaruosius penkerius metus jos šoktelėjo net 6,6 karto. Prognozuojama, kad po šio sezono Leicester City FC turėtų dar labiau pakilti daugiausiai pajamų uždirbančių pasaulio futbolo klubų reitinge. Absoliučiai daugiausiai pajamų ši komanda uždirbo iš savo rungtynių transliacijų pardavimo, kas sudarė net 74 procentus visų pajamų. Komercinė veikla sugeneravo septyniolika procentų visų pajamų, o likusi dalis (9 procentai) - tai rungtynių dienos pajamos.

Leicester City FC iš viso turi 8,9 milijonus gerbėjų socialiniuose tinkluose.

Parengta remiantis Deloitte informacija

Panašūs straipsniai:

(Laisvalaikis,futbolas,pinigai)

2024-02-03 » Didžiausias pajamas uždirbę pasaulio futbolo klubai
2021-06-12 » UEFA Euro 2020
2021-01-30 » Dvidešimt didžiausias pajamas uždirbusių pasaulio futbolo klubų
2020-02-15 » Lašišų ir šlakių žūklė žiemą - pavasarį
2020-01-18 » Dvidešimt didžiausias pajamas uždirbusių pasaulio futbolo klubų
2019-10-26 » 2019 metų Tokijo automobilių paroda
2019-09-14 » Frankfurto automobilių paroda
2019-08-31 » 2019 metų FIBA pasaulio krepšinio čempionatas
2019-07-27 » 2019 metais patys vertingiausi sporto klubai pasaulyje. Jau ketvirtus metus iš eilės pačiu vertingiausiu pasaulyje sporto klubu buvo pripažintas amerikietiškojo futbolo atstovas Dalaso Cowboys.
2019-04-20 » Niujorko 2019 metų tarptautinė automobilių paroda

 
Dar nėra komentarų