Netflix augimas slopsta ir investuotojai kratosi įmonės akcijų

» Verslo ir rinkų naujienos
Autorius: LHV bankas Data: 2016-07-22 17:21 Komentarai: (0)
Po paskelbtų antro ketvirčio rezultatų Netflix akcijų kaina kitą dieną smigo žemyn 13%, kodėl?

Šių metų pradžioje Netflix pradėjo sparčią plėtrą visame pasaulyje ir dėl to šiuo metu įmonės paslaugomis galima naudotis net Lietuvoje. Taip pat įmonė keičia kainodarą – atsisako privilegijų, taikytų seniesiems klientams.


Ketvirtiniai rezultatai



Įmonės pajamos antrą šių metų ketvirtį augo 7,5%, lyginant su pirmo ketvirčio pajamomis. Nors įmonė sparčiai plėtėsi užsienyje, tačiau pajamos iš JAV vis dar sudaro apie 60% visų pajamų. Pajamos užsienyje augo 16% (ket./ket.), o JAV – 4% (ket./ket.).

„Pajamos ir pelningumas“ grafike matome, jog nors pajamos nuolatos auga, tačiau įmonės grynasis pelningumas nuo 2014 m. vyravusio 4-5% lygio sumenko iki 1,5-2%. Bendrovė prognozuoja, jog artimiausią ketvirtį įmonės rezultatus gali ir toliau neigiamai veikti kainodaros pokyčiai bei prasidėsiančios olimpinės žaidynės Rio de Žaneire.

Verta atkreipti dėmesį į tai, jog įmonė turi gana daug įsipareigojimų, o dėl vykdomos plėtros ir toliau „degina“ pinigus. D/A (Skolų/Turto) rodiklis pastaraisiais ketvirčiais svyravo ties 78-79%, o per vienerius metus grynųjų pinigų ir trumpalaikių investicijų vertė sumenko 38%. Jeigu padėtis nepasitaisys, tai įmonei kitais metais gali prireikti ir vėl svarstyti, kaip pritraukti papildomų lėšų.

Iki šiol įmonės vadovas teigė, jog Kinijos rinka bus pasiekta iki šių metų pabaigos, tačiau dabar leidžiama suprasti, jog dėmesys nukreipiamas į kitas rinkas. Tokį prioritetų pasikeitimą lėmė Netflix konkurentų problemos Kinijoje, kur priežiūros tarnybos riboja paslaugų teikimą.

Vieni svarbiausių rodiklių, kuriuos nagrinėja Netflix investuotojai, yra susiję su vartotojų skaičiaus pokyčiu. Vienas tokių rodiklių yra grynasis klientų pokytis, kuris įvertina tiek naujus klientus, tiek klientus, kurie atsisakė paslaugų. Šis rodiklis leidžia geriau įžvelgti įmonės plėtros tempą.

Jau pirmoje ketvirtinių rezultatų laiško investuotojams eilutėje teigiama, jog grynasis vartotojų skaičiaus augimas (1,7 mln.) buvo gerokai mažesnis nei prognozuota (2,5 mln.). Pažvelgus į mokamas paslaugas užsisakiusių klientų pokyčius (grafikai „Grynasis JAV klientų pokytis“ ir „Grynasis užsienio klientų pokytis“) matoma, jog antrą šių metų ketvirtį įmonės plėtra JAV praktiškai sustojo, o užsienyje gerokai sulėtėjo. Manoma, jog plėtrą JAV stabdė kainodaros pasikeitimai, o plėtrą užsienyje riboja ribotas turinio, kuris įprastai nėra įgarsinamas vietine kalba, pasirinkimas.




Netflix paslaugų kainų pokyčiai


Netikėtą įtaką plėtrai darė privilegijų, taikytų seniesiems klientams, atsisakymas. Daug senųjų klientų nusprendė atsisakyti Netflix paslaugų, kai įmonė panaikino privilegijas ir pradėjo taikyti trijų lygių kainodarą. Įprastos kokybės turinio transliacijos mėnesinis mokestis siekia 7,99 USD, aukštos kokybės (HD) – 9,99 USD, o itin didelės raiškos (UHD) – 11,99 USD. Įmonės vadovybė kaltę verčia žiniasklaidai, kuri „neteisingai“ nušvietė privilegijų atsisakymo procesą, o ne kainodaros pokyčiams. Tačiau klientai, lengvai galintys atsisakyti Netflix ir rinktis konkurentus, parodė, jog yra itin jautrūs kainų pokyčiams, o tai ribos bendrovės galimybes kelti kainas ateityje.
Konkurentai ir turinys

Didžiausi Netflix konkurentai šiuo metu yra Amazon Prime, Hulu ir HBO Now. Amazon Prime filmų ir televizijos transliavimo paslaugas siūlo už 8,99 USD per mėnesį, o mokant 10,99 USD per mėnesį (arba 99 USD per metus) galima naudotis visomis Amazon Prime paslaugomis (nemokamas pirkinių pristatymas, elektroninės knygos, muzika), kartu su televizijos ir filmų transliavimo paslaugomis. HBO Now paslauga kainuoja 14,99 USD per mėnesį.

Verta atkreipti dėmesį į tai, jog Netflix vis daugiau dėmesio skiria turinio kūrimui, tačiau nuosavo turinio kūrimas yra imlus kapitalui ir jo sėkmę yra sunku prognozuoti. Pati kurti originalų turinį Netflix buvo priversta, kadangi iškilo daug ginčų dėl licencijuojamo turinio apribojimų ir galimybių jį rodyti ne visuose regionuose. Tačiau ši tendencija gali turėti neigiamų pasekmių, kadangi Netflix rezultatai taps vis labiau priklausomi nuo kuriamų serialų, filmų ir kito turinio pasisekimo. Verta pabrėžti, jog klientai itin lengvai gali atsisakyti vieno paslaugų tiekėjo paslaugų ir greitai užsisakyti kito paslaugas. Dėl to peršasi išvada, jog Netflix likimą gali nulemti nuosavo turinio sėkmė, o tai numatyti rinkos dalyviams bus itin sunki užduotis.

Visi Netflix konkurentai aršiai konkuruoja tarpusavyje originalaus turinio srityje. Pavyzdžiui, HBO sulaukė labai didelio klientų antplūdžio dėl itin sėkmingo serialo „Sostų karai“. Pati Netflix tapo gerai žinoma visame pasaulyje po didelio „House of Cards“ (liet. „Kortų namelis“), „Orange is the New Black“ (liet. „Oranžinė - naujoji juoda“) ir kitų serialų pasisekimo. Konkurentų rinkoje atsiranda vis daugiau: jau kitais metais net Apple (AAPL) pristatys pirmąją savo originalų turinį – realybės šou apie programėlių išmaniesiems prietaisams kūrėjus – “Planet of the Apps”. Google valdomas YouTube jau kurį laiką ieško tinklapyje skelbiamo turinio apmokestinimo galimybių. Jeigu šios daug resursų turinčios bendrovės nuspręs ir toliau plėstis šia kryptimi, tai Netflix konkurencinė aplinka ir toliau sunkės.


NFLX akcijų kaina


Pastaraisiais metais investuotojams išlikti Netflix akcininkais buvo iš tiesų nelengva, kadangi akcijų kaina pasižymėjo itin ženkliais svyravimais, o vien po antro ketvirčio rezultatų paskelbimo NFLX akcijų kaina nėrė žemyn 13%. Nuo metų pradžios įmonės akcijų kaina yra sumenkusi apytiksliai 25%. Nepaisant šio kritimo, įmonės akcijos vis dar įkainotos itin dosniai, t.y. pask 12 mėn. pelno P/E siekia beveik 270. Tai parodo, jog investuotojai vis dar tikisi itin sparčios Netflix plėtros.

Pastarosiomis dienomis analitikai skubėjo mažinti Netflix tikslinę kainą. Pavyzdžiui, JPMorgan sumažino tikslinę įmonės akcijų kaina nuo 125 USD iki 116 USD, tačiau nepakeitė reitingo „overweight“, kuris reiškia, jog tikimasi didesnio augimo nei sektorius arba visa rinka. Goldman Sachs analitikai taip pat apkarpė tikslinę NFLX akcijų kainą nuo 120 USD iki 115 USD, tačiau išlaikė reitingą „pirkti“. Jeigu analitikų prognozės pasiteisins, tai įmonės akcijų kaina brangs apytiksliai trečdaliu. Verta atkeipti dėmesį į tai, jog analitikai gali ir toliau mažinti prognozes, jeigu kitų ketvirčių Netflix plėtros rezultatai ir toliau nuvils.

Daug investuotojų, tikėdamiesi tolimesnio NFLX akcijų kainos kritimo, atidaro trumpąsias pozicijas (angl. short) – neturėdami akcijų jas parduoda ir tikisi jas atpirkti pigiau. Taip tikimasi uždirbti iš akcijų kainos kritimo. Nasdaq.com du kartus per mėnesį skelbiami „short interest“ ir „days to cover“ rodikliai leidžia geriau įvertinti, kaip aktyviai tuo naudojamasi rinkoje. Remiantis vidutine dienos apyvarta, birželio mėnesį būtų prireikę 3-4 dienų, kad būtų uždarytos visos trumposios (angl. short) pozicijos. Prieš metus šis rodiklis siekė 1,4-1,8 d., kas parodo išaugusį rinkos dalyvių norą turėti trumpąsias NFLX pozicijas ir mažėjusias apyvartas. Liepos mėnesio duomenys pasirodys jau liepos 26 d.

Tapusi nebe tokia aiški Netflix ateitis ir toliau neramins investuotojus. Be to, įmonės akcijų kainą artimiausiu metu ir toliau slėgs trumpalaikiai sunkumai, su kurias tenka susidurti bendrovei. Investuotojai turi būti itin atsargūs, kadangi rinkos dalyviai, vertinantys Netflix, kaip sparčiai augančią bendrovę, gali pakeisti savo nuomonę ir nebenorėti primokėti už ateityje žadamus aukso kalnus.

Parengta LHV banko, remiantis Netflix (ir.netflix.com), amazon.com, order.hbonow.com skelbiamais duomenimis ir užsienio žiniasklaida (Forbes.com, Reuters.com, Finance.Yahoo.com, Bloomberg.com, Wsj.com, 9to5mac.com, com-unik.info, theguardian.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.
 
Dar nėra komentarų