Patys vertingiausi pasaulyje prekės ženklai

» Straipsniai » Atsipalaidavimui
Gerai žinomas leidinys Forbes sudarė naujausią kasmetinį šimto pačių vertingiausių pasaulyje prekės ženklų sąrašą, kuriame šeštą kartą iš eilės pirmoji pozicija atiteko Apple
versija spausdinimui
Autorius: traders.lt Data: 2016-05-14 02:40 Komentarai: (0)
Gerai žinomas leidinys Forbes sudarė naujausią kasmetinį šimto pačių vertingiausių pasaulyje prekės ženklų sąrašą, kuriame šeštą kartą iš eilės pirmoji pozicija atiteko Apple kompanijai, kuri kuria ir gamina išmaniuosius telefonus, kompiuterius ir kitus inovatyvius įrenginius. Visų sąraše esančių prekės ženklų vertė per metus vidutiniškai paaugo šešiais procentais.

Nepaisant to, kad šių metų pradžia Apple bendrovei nėra gera, nes suprastėjo veiklos rezultatai, tačiau tuo pačiu jos prekės ženklas ne tik pats vertingiausias pasaulyje, bet tuo pačiu ir pačios bendrovės vertė yra didžiausia visoje visatoje.

Minimos kompanijos prekės ženklo vertė per metus pasistiebė dar šešiais procentais bei sudaro 154.1 milijardą dolerių. Palyginus su antroje pozicijoje esančio Google prekės ženklo verte, Apple vertė yra net 86,8 procento didesnė.

„Prekės ženklų vertė priklauso nuo to, kaip klientai juos suvokia“ - pareiškė Pensilvanijos universiteto profesorius bei rinkodaros ir prekės ženklų specialistas David Reibstein.

„Tai vertinga iš įmonės perspektyvos, nes klientai yra pasirengę mokėti didesnę kainą bei labiau linkę pirkti“ - pridėjo jis.

Nors Google prekės ženklo vertė yra gan pastebimai mažesnė už minėtos Apple kompanijos, tačiau per metus ji pakilo net daugiau nei ketvirtadaliu. Trečioje pozicijoje Forbes sudarytų vertingiausių prekės ženklų sąraše atsidūrė dar vienas technologijų sektoriaus milžinas iš Amerikos Microsoft, kurio prekės ženklo vertė pakilo devyniais procentais iki 75.2 mlrd. dolerių.

Ketvirtojoje pozicijoje atsidūrė Coca-Cola. Šios gaiviųjų nealkoholinių gėrimų gamintojos prekės ženklo vertė per metus pasistiebė keturiais procentais. Tuo tarpu penktasis sąraše yra Facebook prekės ženklas, kurio vertė per minimą laikotarpį pašoko net 44 procentais, arba labiausiai tarp šimto pačių vertingiausių prekės ženklų pasaulyje.

Na o labiausiai per metus smuktelėjo kitos technologijų milžinės iš Amerikos IBM prekės ženklo vertė, kuri susitraukė septyniolika procentų iki 41.4 mlrd. dolerių.

Tarp šimto bendrovių, kurių prekės ženklai šiais metais yra patys vertingiausi pasaulyje, net 52 yra iš Amerikos, vienuolika iš Vokietijos, aštuonios iš Japonijos bei likusios iš kitų šalių. Kalbant apie veiklos sritis, tai daugiausiai Forbes leidinio sudarytame sąraše yra technologijų sektoriaus atstovių, t.y. septyniolika, finansinių paslaugų - trylika, automobilių pramonės - dvylika, vartotojams skirtų supakuotų prekių gamintojų yra dešimt.

Bendra šimto pačių vertiningiausių pasaulyje prekės ženklų vertė šiais metais sudaro 1.8 trilijonus dolerių.

Remiantis Forbes leidiniu pristatome 2016 metų trisdešimt pačių vertingiausių pasaulyje prekės ženklų:

Kompanija / prekės ženklo vertė / vertės pokytis per metus / pajamos / išlaidos reklamai / veiklos sritis / šalis

Apple / 154.1 mlrd. dolerių / 6% / 233.7 mlrd. dolerių / 1.8 mlrd. dolerių / technologijos / Amerika;

Google / 82.5 mlrd. dolerių / 26% / 68.5 mlrd. dolerių / 3.2 mlrd. dolerių / technologijos / Amerika;

Microsoft / 75.2 mlrd. dolerių / 9% / 87.6 mlrd. dolerių / 1.9 mlrd. dolerių / technologijos / Amerika;

Coca-Cola / 58.5 mlrd. dolerių / 4% / 21.9 mlrd. dolerių / 4 mlrd. dolerių / gėrimų gamyba / Amerika;

Facebook / 52.6 mlrd. dolerių / 44% / 17.4 mlrd. dolerių / 281 mln. dolerių / technologijos / Amerika;

Toyota / 42.1 mlrd. dolerių / 11% / 165.1 mlrd. dolerių / 3.6 mlrd. dolerių / automobilių gamyba / Japonija;

IBM / 41.4 mlrd. dolerių / -17% / 81.7 mlrd. dolerių / 1.3 mlrd. dolerių / technologijos / Amerika;

Disney / 39.5 mlrd. dolerių / 14% / 28 mlrd. dolerių / 2.6 mlrd. dolerių / laisvalaikis / Amerika;

McDonald's / 39.1 mlrd. dolerių / -1% / 82.7 mlrd. dolerių / 719 mln. dolerių / restoranai / Amerika;

GE / 36.7 mlrd. dolerių / -2% / 92.3 mlrd. dolerių / - / diversifikuota veikla / Amerika;

Samsung / 36.1 mlrd. dolerių / -5% / 177.4 mlrd. dolerių / 3.3 mlrd. dolerių / technologijos / Pietų Korėja;

Amazon / 35.2 mlrd. dolerių / 25% / 104.5 mlrd. dolerių / 3.8 mlrd. dolerių / technologijos / Amerika;

AT&T / 32.6 mlrd. dolerių / 12% / 146.8 mlrd. dolerių / 3.6 mlrd. dolerių / telekomunikacijos / Amerika;

BMW / 28.8 mlrd. dolerių / 4% / 82.8 mlrd. dolerių / - / automobilių gamyba / Vokietija;

Cisco / 28.4 mlrd. dolerių / 3% / 49.6 mlrd. dolerių / 202 mln. dolerių / technologijos / Amerika;

Oracle / 28 mlrd. dolerių / 4% / 37.2 mlrd. dolerių / 55 mln. dolerių / technologijos / Amerika;

Intel / 27.7 mlrd. dolerių / 7% / 55.4 mlrd. dolerių / 1.8 mlrd. dolerių / technologijos / Amerika;

NIKE / 27.5 mlrd. dolerių / 5% / 30 mlrd. dolerių / 3.2 mlrd. dolerių / drabužiai ir avalynė / Amerika;

Louis Vuitton / 27.3 mlrd. dolerių / -3% / 10 mlrd. dolerių / 4.4 mlrd. dolerių / prabangos prekės / Prancūzija;

Mercedes-Benz / 26 mlrd. dolerių / 16% / 105.8 mlrd. dolerių / - / automobilių gamyba / Vokietija;

Verizon / 25.8 mlrd. dolerių / 5% / 131.6 mlrd. dolerių / 2.7 mlrd. dolerių / telekomunikacijos / Amerika;

Walmart / 25.4 mlrd. dolerių / 3% / 320.4 mlrd. dolerių / 2.5 mlrd. dolerių / mažmeninė prekyba / Amerika;

Honda / 25.2 mlrd. dolerių / 8% / 107.7 mlrd. dolerių / - / automobilių gamyba / Japonija;

American Express / 24.3 mlrd. dolerių / 4% / 34.4 mlrd. dolerių / 3.1 mlrd. dolerių / finansinės paslaugos / Amerika;

Budweiser / 23.4 mlrd. dolerių / 5% / 10.9 mlrd. dolerių / - / alaus gamyba / Amerika;

Marlboro / 21.9 mlrd. dolerių / 11% / 23.1 mlrd. dolerių / 473 mln. dolerių / tabakas / Amerika;

SAP / 21.6 mlrd. dolerių / 10% / 23.1 mlrd. dolerių / - / technologijos / Vokietija;

Gillette / 20.2 mlrd. dolerių / -1% / 7 mlrd. dolerių / 8.3 mlrd. dolerių / vartotojams skirti produktai / Amerika;

Pepsi / 19.4 mlrd. dolerių / 3% / 11.8 mlrd. dolerių / 2.4 mlrd. dolerių / gėrimų gamyba / Amerika;

Visa / 19.2 mlrd. dolerių / 2% / 13.9 mlrd. dolerių / 872 mln. dolerių / finansinės paslaugos / Amerika.
 
Dar nėra komentarų