Ar po Alphabet šydu slypi ta pati Google?

» Verslo ir rinkų naujienos
Autorius: LHV bankas Data: 2016-02-11 16:26 Komentarai: (0)
Spalio mėn. Google tapo holdingo bendrovės Alphabet dalimi ir rinkos dalyviai susimąstė, kokie bus vykdomi pokyčiai ir kaip šį kartą keisis itin didelio pasisekimo sulauksi IT sektoriaus atstovė.

Kas yra Alphabet


Alphabet (anksčiau vadinosi tiesiog Google) yra IT sektoriaus gigantė, kurios akcijos sudaro beveik dešimtadalį vieno svarbiausių JAV akcijų rinkos indekso Nasdaq 100. Dydžiu Alphabet varžosi tik su Apple (AAPL) – kita IT sektoriaus gigante.

Google įkūrė Larry Page ir Sergey Brin, kurie rinkai pristatė „Google.com“ tinklalapių paieškos sistemą, pasižymėjusią greitumu, o rezultatai buvo pateikiami pagal apskaičiuotą tinklalapių svarbumą. Didelis vartotojų skaičius leido įkūrėjams pasipelnyti iš reklamos, kuri, remiantis vartotojų pateiktos paieškos rezultatais ir kitais algoritmais, yra pateikiama tikslingai. Dėl šios savybės Google įgijo ženklų pranašumą prieš kitus reklamos pateikimo būdus (televiziją, radiją ir laikraščius), kurie teikia reklamą, praktiškai neatsižvelgdami į kliento norus arba poreikius.

Laikui bėgant Alphabet sparčiai plėtė savo paslaugų spektrą: duomenų saugojimas (Google Drive), el. paštas (Gmail), žemėlapiai ir navigacija (Google Maps), išmaniųjų telefonų operacinė sistema (Android), kompiuterių operacinė sistema (Chrome OS), naršyklė (Chrome) ir kt. Nepaisant to, vis dar didžiausią (~90%) pajamų dalį generuoja reklama. Ši situacija teoriškai nėra ideali, kadangi IT sektoriuje pokyčiai vyksta itin sparčiai ir vartotojai gali akimirksniu pradėti naudotis konkurentų ar kitų novatoriškų startuolių paslaugomis.

Alphabet akcijos


Šiuo metu iš viso yra trys Alphabet akcijų klasės: B klasės akcijas turi tik įkūrėjai (10 balso teisių akcininkų susirinkime) ir jomis vieša prekyba nevyksta, A klasės akcijų simbolis yra „GOOGL“ (1 balso teisė), o C klasės akcijų simbolis yra „GOOG“, tačiau jos neturi balso teisės. Ši struktūra parodo įkūrėjų norą išlaikyti įmonės kontrolę. Akcininkų susirinkime įkūrėjai turi daugiau nei pusę visų balso teisių.

Akcijų biržoje Google pasirodė 2004 m. ir nuo to laiko įmonės akcijų kaina sparčiai kilo. Google tapo IT sektoriaus pažiba ir greitai tapo investuotojų numylėtinė. Praėjusias metais buvo nuspręsta sukurti holdingo bendrovę Alphabet, kuri valdytų atskirus Google padalinius. Dėl to Google tapo tik viena iš Alphabet priklausančių dukterinių bendrovių. Taip siekiama suteikti daugiau laisvės dukterinių bendrovių vadovams sparčiau vystyti veiklą. Verta pabrėžti, jog po atskyrimo Google direktoriumi buvo paskirtas Sundar Pichai, kuris iki tol vystė Google Chrome, Chrome OS, Android ir kitus produktus.

Alphabet sukūrimas turėjo suteikti skaidrumo, kadangi buvo teigiama, jog bus galima geriau įvertinti, kaip sekasi vystyti verslą skirtingose kryptyse. Nors naujoji struktūra vis dar atskleidžia tik mažą dalį informacijos, tačiau leidžia atsakyti į svarbų klausimą apie išlaidas projektams, kurie naudą gali atnešti tik tolimoje ateityje (autonominiai automobiliai, krovininiai bepiločiai dronai, išmanieji akiniai ir kt.).

Alphabet struktūra


Po to, kai buvo sukurta holdingo bendrovė Alphabet, ji perėmė Google padalinius ir dukterines bendroves. Naujausių ketvirtinių rezultatų skelbimo metu galėjome pirmą kartą įvertinti atskirų veiklos krypčių būklę.



Nuo šiol įmonės finansinėse ataskaitose duomenys yra išskirti į pagrindinius interneto produktus apimantį „Google“ ir „Kitas veiklas“. Remiantis Alphabet pateikiamais duomenimis, sukurta įmonės struktūra pateikiama grafike „Alphabet struktūra“.

„Google“ segmentą sudaro didžiausias pajamas generuojantys reklamos (Google AdSense), paieškos (Google.com), išmaniųjų įrenginių operacinės sistemos (Android), vaizdo įrašų tinklapio YouTube, žemėlapių (Google Maps), naršyklės ir operacinės sistemos (Chrome, Chrome OS), programų (Google Docs), kompiuterinės įrangos (nešiojamų kompiuterių Chromebook, TV priedėlių Chromecast, telefonų Nexus ir kt.) ir kitos dukterinės bendrovės. „Google“ segmentas 2015 m. generavo daugiau nei 99% pajamų.

Dėl neįprastų projektų didžiausią visuomenės dėmesį patraukiantį „Kitų veiklų“ segmentą sudaro išmaniųjų termostatų gamintoja Nest, su senėjimu kovojanti bendrovė Calico, itin spartaus interneto tiekimo įmonė Google Fiber, slaptus projektus kurianti X (komerciniai dronai, robotai, savavaldžiai automobiliai ir kt.), privataus kapitalo investicinė bendrovė GV (anksčiau vadinosi Google Ventures) ir Capital, investuojanti į IT sektoriaus startuolius. Naujausi ketvirtiniai rezultatai parodė, jog „Kitos veiklos“ 2015 m. generavo 448 mln. USD pajamų (~0,5% visų pajamų), tačiau šio segmento veiklos išlaidos siekė apie 3,6 mlrd. USD, kai 2014 m. šios išlaidos siekė apie 1,9 mlrd. USD.

Rezultatai


Alphabet kiek mažiau nei pusę pajamų gauna iš JAV, apie 10% generuojama Jungtinėje Karalystėje, o likusi dalis gaunama iš kitų pasaulio valstybių. „Pajamos“ grafike matome, jog įmonės pardavimai kasmet sparčiai auga, tačiau verta atkreipti dėmesį į tai, kad pardavimų augimo tempas kasmet lėtėja – nuo 2013 iki 2015 metų sumenko nuo 20,6% (met./met.) iki 13,6% (met./met.).

Ketvirtinių rezultatų pristatymo metu įmonės finansų direktorė Ruth Porat užsiminė, jog pajamų augimą teigiamai paveikė vartotojų polinkis naudotis Google paieška mobiliaisiais prietaisais, reklama YouTube ir kt.



„Gryn. pelningumas“ grafike matome, jog Alphabet iš vieno pajamų dolerio generuoja daugiau nei 0,2 USD grynojo pelno. Verta atkreipti dėmesį į tai, jog pastebima ta pati mažėjimo tendencija – gryn. pelningumas nuo 2012 m. iki 2014 m. sumenko nuo 23,3% iki 21,4%, tačiau 2015 m. grynasis pelningumas kiek atsitiesė iki 21,8%. R. Porat pabrėžė, jog neigiamai įmonės pelną veikia valiutų kursų svyravimai.




Reklamos internete rinka


Kad reklamos, kuri Alphabet generuoja didžiausią dalį pajamų, rinkoje įsiplieskia konkurencija parodo įmonės skelbiami rodikliai – reklamų paspaudimai ir vidutinės paspaudimo generuojamos pajamos. Nors reklamų paspaudimai auga, tačiau tokių paspaudimų kaina mažėja.

„Reklamų paspaudimai“ (angl. Paid clicks) parodo, kiek žmonių paspaudė ant reklamų Alphabet valdomuose (Google.com, Gmail, YouTube ir kt.) ir partnerių (AdSence, AdMob ir kt.) tinklalapiuose. „Reklamų paspaudimai“ grafike matome, jog 2015 m. Alphabet sugebėjo paskatinti paspausti ant reklamos gerokai daugiau vartotojų.

Nepaisant sparčiai augusių „Reklamų paspaudimų“, tokio paspaudimo ant reklamos generuojamos pajamos (angl. cost-per-click) mažėja jau ne vienerius metus. Ketvirtą 2015 m. ketvirtį vidutinės vieno paspaudimo pajamos mažėjo 13% (met./met.), kai trečią praėjusių metų ketvirtį jos mažėjo 11%.

Vis didesnę konkurenciją Alphabet sudaro socialiniai tinklai, atsiriekiantys savo reklamos internete rinkos dalį. Geriausias tokios konkurencijos pavyzdys yra Facebook (FB). Įmonės pajamos 2015 m. augo apytiksliai 44%. Facebook beveik 97% pajamų gauna iš taip pat tikslingai pateikiamų reklamų. Be to, dėl socialiniuose tinkluose vartotojų teikiamų asmeninių duomenų reklamos užsakovai gali dar tiksliau pasirinkti, kam ši reklama bus rodoma.

Finansinė Alphabet padėtis leidžia įmonei išlikti lanksčiai. Įsiskolinimą parodantis D/A rodiklis 2015 m. pabaigoje siekė apie 18%. Be to, Grynųjų pinigų, jų ekvivalentų ir trumpalaikių vertybinių popierių suma siekia apie 73 mlrd. USD (sudaro apie pusę viso turto) ir suteikia įmonei pakankamai lankstumo atlaikyti galimą recesiją bei galimybių įsigyti kitas įmones.

Įmonės akcijų kaina kartu su kitomis IT sektoriaus bendrovėmis pastaruoju metu ženkliai krito ir GOOGL akcijų kaina per 3 mėn. sumažėjo apie 8%, kai IT sektoriaus bendroves apimančio ETF fondo Technology Select Sector SPDR ETF (XLK) akcijų kaina per tą patį laikotarpį mažėjo apie 11%. Remiantis prog. 2016 m. pelno forward P/E rodikliu, Alphabet akcijų kaina yra pakankamai įvertinta. Alphabet (GOOGL) forward P/E siekia apie 17, kai didžiausių konkurentų: Apple (AAPL) – 9, Microsoft (MSFT) – 16, Facebook (FB) – 24, o Yahoo! (YHOO) šis rodiklis siekia apytiksliai 44.

Naujoji bendrovės struktūra tik pravėrė paslapties šydą, kadangi rezultatuose atskiriama pagrindinė veikla nuo galbūt ateityje perspektyvių projektų. Žinoma, investuotojai ir analitikai norėtų matyti dar išsamesnius atskirų dukterinių bendrovių (YouTube, Android, Maps, Chrome) duomenis, tačiau ir toks investuotojų informavimo pokytis yra sveikintinas.

Parengta LHV banko, remiantis Alphabet (abc.xyz) pateikiamais duomenimis ir užsienio žiniasklaida (Reuters.com, Finance.Yahoo.com, Bloomberg.com, Wsj.com, Investopedia.com, Theverge.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.

Panašūs straipsniai:

(GOOGL, GOOG, ALPHABET, GOOGLE)

2015-05-04 » IT sektoriaus gigantų ketvirtinių rezultatų apžvalga
2013-10-31 » Google ir toliau vilioja investuotojus

 
Dar nėra komentarų