Straipsniai » Verslas » Verslo ABC: Dešimt klaidų, kurias dažniausiai padaro pradedantys verslą


Autorius: traders.lt, Parašyta: 2015-02-21 00:42.
URL: https://www.traders.lt/page.php?id=20487


Pradėti verslą, kaip ir bet ką kitą naujo, niekad nebūna lengva. Yra daug dalykų, kuriuos reikia gerai apgalvoti bei po to priimti sprendimus. Niekas nėra apsaugotas nuo klaidų ir visi mes jų padarome, na o jos dažniausiai pakenkia mūsų sėkmės siekimui ir būna savotiškas žingsnis atgal. Nors nėra vieno idealaus plano, kuris lemtų, jog verslas bus sėkmingas, tačiau yra keletas bendrų ir pavojingų klaidų, kurias dažniausiai padaro pradedantys verslą, ir kurios gali neigiamai paveikti verslą ir jo potencialą.

Praleidžiamas planavimo etapas

Nors planavimas gali būti varginantis, tačiau be solidaus plano jūsų verslui, kuris apima verslo idėjos tyrimą ir rinkos potencialą, jūs veiksite tamsoje. Svarbiausia yra apsvarstyti šiuos planus, t.y. verslo planą, finansų planą ir rinkodaros planą.

Nenusistatomi tikslai

Tikslai gali suteikti jums kryptį, kai jūs pirmą kartą pradedate savo verslą, be to, jie padeda išlikti tinkamame kelyje atliekant kasdieninę veiklą. Nusistačius tinkamus ir protingus tikslus, jūs galite identifikuoti kur jūs norite eiti bei apsibrėžti konkrečius žingsnius, kaip ten pateksite.

Nepakankamai įvertinamas nuosavas produktas ar paslauga

Labai dažnai pasitikėjimo mūsų gebėjimais trūkumas ir baimė patirti nesėkmę lemia, kad mes nepakankamai įvertiname mūsų produktų ar paslaugų kainą. Tai pavojingas kelias, nes tai pakenkia unikaliai vertei, kurią jūs atnešate ir tuo pačiu vėliau tai gali sukelti apmaudą ir nusivylimą. Po to, norint atstatyti jūsų produktų vertę, reikės nueiti ilgą kelią, todėl prieš pradedant verslą reikia labai kruopščiai ištirti rinką, kad galėtumėte nustatyti geriausią pradinę jūsų parduodamo produkto ar paslaugos įžengimo į rinką kainą.

Vengimas naujų technologijų

Pradedančiajam ir smulkaus verslo savininkui naujosios technologijos gali suteikti naujų galimybių, kurios padeda mums mūsų darbą padaryti efektyvesniu ir netgi padeda sutaupyti pinigų. Žinoma, naujosios technologijos gali būti bauginančios, ir reikia lauko norint jas išmokti ir suprasti, tačiau nenoras prisitaikyti prie jų ir tuo pačiu prie pažangos, gali pakenkti jūsų verslui tiek trumpalaikiu, tiek ilguoju laikotarpiu.

Bijojimas rinkodaros

Rinkodara gali būti įvairių formų informacijos perdavimas, t.y. tiek iš lūpų į lūpas, tiek tradicinė reklama arba internetinė rinkodara. Nėra nustatyta jokių taisyklių, kai kalba eina apie rinkodarą, t.y. geriausio tipo rinkodara jums priklauso nuo jūsų verslo bei nuo jūsų tikslinės auditorijos. Klaida būtų manyti, kad jums nereikia rinkodaros ir kad viskas eis savaime ir klientai ateis patys.

Nežinojimas, kas yra jūsų idealus klientas

Viena iš svarbiausių bet kokios sėkmingos rinkodaros kampanijos dalių yra suprasti, kas yra jūsų idealus klientas. Nepakanka vien tik sukurti rinkodaros biudžetą ir pabandyti šiek tiek visko. Jums reikia atlikti rinkodaros tyrimus siekiant nustatyti, ką jūs bandote pasiekti, kur jūs galite juos rasti bei kaip jie reaguos į jūsų rinkodaros veiklą.

Per didelis išlaidavimas

Pradedant verslą nebūtinai reikia labai didelių investicijų, tačiau kai kurie naujų verslų savininkai mano, kad jiems reikia daug išleisti ir įsigyti geriausią iš geriausių, t.y. viską, pradedant nuo marketingo konsultacijų, įrangos bei programinės įrangos ir visą kitą, ko jiems galbūt reikia. Paprastai yra kitų, mažiau brangių, bet taip pat perspektyvių variantų arba pasirinkimo galimybių, jei pavyzdžiui jūs norite atlikti tyrimus. Sukūrimas ir laikymasis verslo biudžeto - tai visuomet yra puiki idėja, nes tai padeda pažaboti pereikvojimą arba išlaidavimą.

Per mažas lėšų skyrimas

Yra ir kita medalio pusė, t.y. smulkaus verslo savininkai, kurie nėra linkę išlaidauti, tačiau tuo pačiu netgi per daug taupo. Nors žinoma, galima pradėti verslą ir toliau jį auginti su ribotomis lėšomis, tačiau jeigu vis dėl to šiuo klausimu nueinama per toli ir neinvestuojama jokio kapitalo į verslą, tai jūs galite smarkiai apriboti savo sėkmės potencialą.

Visko darymas vienam

Smulkaus verslo savininkas gali norėti ir būti pasirengęs mokytis būti visų sričių specialistu, tačiau nebūtinai taip turi būti. Efektyvus užduočių perdavimas gali būti vienas iš geriausių būdų naujo smulkaus verslo savininkui kurti savo verslą, t.y. tokiu būdu atlaisvinant savo laiką verslo veiklai, kuri reikalauja jų unikalios patirties bei tuo pačiu sukuriant ir suburiant komandą, kuri lems sėkmę ateityje.

Įsipareigojimų neprisiėmimas

Pradedant verslą reikia daug į sėkmę orientuotų charakterio bruožų, pavyzdžiui, atkaklaus tikslo siekimo, atsidavimo ir tiesiog nebijoti prisiimti įsipareigojimų. Smulkaus verslo savininkai turi būti pasirengę aukotis, skirti reikalingo laiko ir nebijoti esamų ir būsimų iššūkių jei jie nori, kad jų verslas būtų sėkmingas.

Mes visi neišvengiamai kažką darydami ir kažko siekdami padarome didesnių ar mažesnių klaidų. Žinoma, reikia stengti jų išvengti, na o padarius klaidas, visuomet būtina gerai išanalizuoti priežastis ir padaryti tinkamas išvadas, kad tai nepasikartotų. Jei jūs tai sugebate ir padarius klaidą išliekate lankstus, jums tikrai nusišypsos sėkmė.

Parengta remiantis užsienio internetiniais tinklapiais