GrubHub IPO rezultatai

» Verslo ir rinkų naujienos
Autorius: LHV bankas Data: 2014-04-22 17:48 Komentarai: (0)
Balandžio 4 d. buvo pirmoji didžiausios JAV maisto užsisakymo paslaugų teikėjos GrubHub (GRUB) prekybos diena JAV biržoje. Per pirmą dieną akcijų kaina šoktelėjo 31%.

GrubHub – lyderiaujanti JAV maisto iš restoranų užsakymo paslaugas teikianti bendrovė. Įmonė valdo GrubHub, Seamless, MenuPages ir Allmenus prekių ženklus, kuriuos sukūrė arba įsigijo per 15 veiklos metų. Šiuo metu bendrovė vartotojams siūlo užsisakyti maistą iš daugiau nei 28 800 restoranų apie 600 JAV miestų. Vartotojams užtenka tik įvesti adresą internetiniame puslapyje arba mobiliųjų prietaisų programoje ir gaunamas sąrašas restoranų, kurie gali pristatyti maistą. Taip pat vartotojai gali atsirinkti restoranus pagal tam tikrus kriterijus (virtuvę, restorano pavadinimą ir kt.).

GrubHub verslo aplinka


Nors GrubHub skelbiasi, jog rinkoje neįžvelgia didelių konkurentų, tačiau vykstant panašias paslaugas siūlančių bendrovių konsolidacijai galima tikėtis, jog rinkoje gali pasirodyti rimtesni konkurentai. Pavyzdžiui, privačios bendrovės valdoma delivery.com siūlo įvairių produktų pristatymą iš daugiau nei 10 000 JAV bendrovių. Analogiškas GrubHub paslaugas teikia privačių bendrovių valdomos Foodler.com bei eat24.com ir kt., turinčios mažesnes rinkos dalis nei GrubHub. Be to, netiesiogiai su GrubHub konkuruoja šaldytų produktų pristatymo bendrovės (pvz., Schwan Food Company).

Tačiau minėtas bendroves su GrubHub palyginti yra ganėtinai sunku, kadangi dauguma jų yra valdomos privačių bendrovių ir nėra listinguojamos akcijų biržose. Tuo tarpu staliukų rezervavimo paslaugą restoranuose teikianti bendrovė Opentable.com (OPEN), jau nuo 2009 m. yra listinguojama JAV akcijų biržoje. Įmonė apjungia 31 000 restoranų, kurie daugiausiai yra JAV. Taip pat bendrovė skelbiasi, jog jos sukurtos programos dėka apie 12 mln. vartotojų per mėnesį rezervuoja vietą restoranuose. Opentable taip pat siūlo programinę restoranų vietos rezervacijų įrangą patiems restoranams. Šiuo metu jos P/S (angl. price to sales) rodiklis siekia 8,8, D/E (angl. debt to equity) yra apie 0,4, o grynasis pelningumas 2013 m. buvo apie 17,6%. Nuo bendrovės IPO pradžios (prieš beveik 5 m.) įmonės akcijų kaina yra pakilusi 3,6 karto. Jei bendrovė nuspręstų teikti ir maisto užsakymo paslaugas restoranams, tai būtų vienas didžiausių GrubHub konkurentų.

GrubHub pabrėžia, jog augantis įmonės paslaugas naudojančių restoranų skaičius lemia vartotojų augimą, kuris taip pat didina ir restoranų norą prisijungti prie GrubHub platformos. Ši situacija sudaro gana sudėtingą barjerą galimiems GrubHub konkurentams, kadangi sukurti tokį didelį restoranų tinklą yra sunku ir reikalauja daug laiko bei pastangų. Nors tolimesnė sparti įmonės plėtra JAV yra labai tikėtina, tačiau jei GrubHub ketintų plėstis ir į kitas valstybes, tuomet pakartoti sėkmę gali būti sunkiau, kadangi jose įsitvirtina bendrovės (Delivery Hero, Takeaway.com ir kt.), siūlančios panašias maisto iš restoranų užsakymo paslaugas.
Verta paminėti, jog bendrovė įžvelgia rezultatų sezoniškumą – didesnis vartotojų aktyvumas pastebimas rugsėjo-balandžio mėnesiais, o mažesnis aktyvumas matomas gegužės-rugpjūčio mėnesiais. Be to, viena didesnių GrubHub veiklos rizikų yra įmonės bylinėjimasis su Ameranth Inc., kuri apkaltino GrubHub patentų, susijusių su elektroninių užsakymo programomis, pažeidimais.

GrubHub finansinė padėtis ir perspektyvos


GrubHub skelbiasi, jog jie daugiausiai orientuojasi į privačių restoranų prijungimą prie maisto užsakymo programos. Remiantis bendrovės pateiktais duomenimis, šiuo metu tokie restoranai sudaro 61% visų JAV restoranų, o per 2013 m. JAV vartotojai pristatymui į namus iš minėto tipo restoranų užsisakė apytiksliai už 67 mlrd. USD. GrubHub pabrėžia, jog restoranams naudinga prisijungti prie įmonės siūlomos maisto užsakymo programos, kadangi jiems nebereikėtų samdyti žmonių, atliekančių užsakymų priėmimą (telefonu), o tai sumažintų jų sąnaudas. GrubHub nereikalauja iš restoranų mėnesinio mokesčio ar nuolaidų, tačiau įmonė uždirba komisinius nuo kiekvieno užsakymo. Restoranai gali pasirinkti mokėti GrubHub didesnius komisinius, norėdami, kad jų restoranas būtų geresnėje programos lango vietoje. Įmonės direktorius Bloomberg duoto interviu metu užsiminė, jog vidutiniškai GrubHub atitenka 14% nuo užsakymo sumos.

Pagrindiniai GrubHub veiklos rodikliai




Įmonė pabrėžia mobiliųjų prietaisų svarbą, kadangi per dvejus metus (nuo 2011 m. pabaigos) užsakymų, pasitelkus mobiliuosius prietaisus, dalis išaugo nuo 20% iki 43% visų užsakymų. Tai taip pat lėmė spartų bendrovės pardavimų augimą. 2013 m. pardavimai siekė 137,1 mln. USD – 67% daugiau nei 2012 m. Aukščiau esantys grafikai leidžia geriau įvertinti įmonės augimo tempą. Matome, jog augantis paslaugos populiarumas lemia vidutinio užsakymų skaičiaus per dieną augimą, o tai paskatina ir pardavimų didėjimą. Tačiau verta atkreipti dėmesį į tai, jog vidutinis vieno užsakymo komisinių dydis per pastaruosius dvejus metus turėjo mažėjimo tendenciją. Be to, įmonės veikla tampa vis pelningesnė, remiantis EBITDA rodikliu, kuris parodo įmonės pelną, prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą bei amortizaciją. Dėl sparčios plėtros ir darytų investicijų pastaraisiais metais, ženkliai išaugo nusidėvėjimo bei amortizacijos sumos, kurios mažina grynąjį pelną. 2013 m. GrubHub grynasis pelningumas siekė beveik 5%.

Įmonė nuolat atnaujina maisto užsakymo programą, kad ji kuo labiau atitiktų vartotojų pageidavimus. Tačiau bendrovė pabrėžia, jog naudojama programa be didelių investicijų bus lengvai pritaikoma ženkliai didesniam vartotojų skaičiui, kas ateityje padės augti pelningumo rodikliams. Taip pat įmonė pelnosi nuo augančio mobiliųjų prietaisų naudojimo, kurie leidžia klientams patogiausiu laiku ir būdu pasinaudoti GrubHub siūlomomis paslaugomis. Verta pabrėžti, jog įmonės finansinė padėtis yra pakankamai gera – jos D/E rodiklis siekia 0,3, o po IPO grynųjų ir jų ekvivalentų suma išaugo daugiau nei 100 mln. USD. Remiantis įmonės skelbiamais duomenimis, bendrovės P/S rodiklis šiuo metu siekia apie 16, kai kitos sparčiai augančios IT bendrovės Facebook (FB) šis rodiklis siekia apie 19, o Google (GOOGL) – apie 6. Taigi, GrubHub akcijų kainoje šiuo metu jau yra įskaičiuotas spartus įmonės augimas artimiausiais ketvirčiais. Be to, įmonė turi mažai skolų, kas leidžia drąsiau žvelgti į ateitį.

IPO


Viešojo platinimo metu investuotojams buvo pasiūlyta 7,4 mln. akcijų (9,4% visų akcijų) – buvo išplatinta 4 mln. naujų akcijų ir 3,4 mln. akcijų pardavė buvę akcininkai. Dėl to įmonė galės panaudoti tik dalį IPO metu gautų lėšų, kadangi beveik pusė sumos atiteks buvusiems GrubHub investuotojams, kurie IPO metu fiksavo pelnus. Norėtume atkreipti investuotojų dėmesį į tai, jog įmonė aiškios pritrauktų lėšų panaudojimo strategijos nepateikė, tačiau užsiminė, jog jos gali būti naudojamos apyvartiniam kapitalui didinti ar kitų įmonių pirkimui. Už vieną akciją IPO metu buvo mokama 26 USD. Tačiau akcijų rinkoje jau pirmą dieną įmonės akcijos buvo trumpam šoktelėjusios iki beveik 41 USD. Šiuo metu dėl vyraujančių korekcinių nuotaikų biržoje GRUB akcijų kaina sumenko iki 36 USD.

Po IPO GrubHub akcijų kaina pasižymi ženkliais svyravimais, tačiau įsibėgėjus prekybai svyravimai turėtų kiek sumažėti. Įmonė turi didelį augimo potencialą, kuris ilguoju laikotarpiu gali sukurti didelę vertę įmonės akcininkams. Tačiau, kaip seksis įmonei plėstis ir pateisinti investuotojų lūkesčius, išvysime, kai bus paskelbti naujausi ketvirtiniai rezultatai.

Parengta LHV banko, remiantis grubhub.com, sec.gov skelbiamais duomenimis ir užsienio žiniasklaida (finance.yahoo.com, bloomberg.com, reuters.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.
 
Dar nėra komentarų